A Dream Team előadásaiban a
táncszínházi formákat metaforikus színpadi képek, erőteljes
látványelemek, gesztus értékű szövegidézetek egészítik ki. Első
előadásuk, a Daliniáda, Salvador Dali műveinek ihletésére született,
felhasználták benne a festő életrajzát is. Második bemutatójuk ihletője
Bruno Bettelheim amerikai gyermekpszichológus könyve. A mese bűvölete a
bontakozó gyermeki lélekre.
Egyik esetben sem az alapanyag adaptálására vagy interpretálására
törekedett az együttes, hanem személyes érvényű szabad feldolgozására,
asszociatív technikájú megközelítésére vállalkoztak. Önálló
mondanivalójukat, személyes érintettségüket, saját belső tartalmaikat
is kifejező variációkat készítettek a választott témára. Ezt
eredményezi az is, hogy az is, hogy az ihlető műveket más kulturális
jelrendszerben fordítják át. A mese bűvölete című előadásukban csak
mottószerűek a verbális idézetek, a könyv ihlette gondolatok
koreografált mozgássorok, a szereplők közti feszült helyzeteket teremtő
és megoldó akciók, illetve metaforikus értelmű szituációk, jelképes
színpadi képek közvetítik.
A Daliniáda ugyan elsősorban látványelemekre épít, de ezek önálló
értékű, szürreális víziók, melyeket hasonló súlyú szövegidézetek és
táncok egészítenek ki.
Mindezzel a Dream Team a feldolgozott kulturális hagyományt elevenné,
aktuálissá teszi, a kiindulópontul választott művekben rögzített
általános, illetve az archetipikust újból személyessé változtatja.
BALÁZS MÁRIA, a csoport rendezője, egyik színésze: “Egy gondolatot,
érzést nem csak egyetlen módon lehet megjeleníteni. Van, aki a
fájdalmát, van, aki festményt, verset alkot belőle. Van, aki szoborba
faragja a szerelemet, és van, aki zenébe szövi.
Általában az tartják művésznek, aki valamelyiket mesteri módon űzi és hatással van a közönségre.
A mi színházunk olyan ötvözetét kívánja megvalósítani az
önkifejezésnek, amelyben a szituációk, hangulatok, a szereplők
személyisége teremti meg az előadás formáját.
Ha a darab úgy kívánja, táncolunk, zsonglőrködünk, nagymonológot
mondunk. Mivel fontos számunkra az előadások szereplőinek személyisége,
nem dolgozunk fel írott színdarabokat. Ha felmerül egy olyan téma ,
amit meg akarunk csinálni, a mondanivalót és a színészek személyiségét
igyekszünk összeegyeztetni úgy, hogy a néző az elképzelt látványt
lássa, az elképzelt hangulatot érezze.
Általános emberi problémákkal foglalkozunk. Érzésekkel, vágyakkal és
álmokkal. Úgy is mondhatnám, hogy az emberrel. A belső történésekkel,
azzal, hogy belül mi történi velünk. A környező világ, “hála” a XX.
századnak, egyre kiismerhetőbb, eltűnik a titkok varázsa. Csak a
tudatlan, vagyis az agyonracionalizált, civilizált ember belső világa
előtt állunk tanácstalanul, dacára a tudatalattit boncolgató
pszichológiának, a személyiségteszteknek, az elektromos agyhullámok
műszeres vizsgálatának. Hogy belül mi van, sejtjük, találgatjuk,
izgatottan kukucskálunk be az álmok rejtett kiskapuján.”
SÁNDOR L. ISTVÁN