Keresés
 
  A program | A fesztiválról | Archívum | Sajtószoba | Linkek  
 

THEALTER / Exstasis - 1997. évfolyam - 1. szám / Fordulatszám rovat

 

Lapszámaink

göan - Villáminterjú Bereczky Péterrel

nyomtatható verzió

Miért is 368 nap? Az Emberforduló alcíme talányosnak tűnik, mégis közérthető lesz, amint megnézzük a darabot.
Egy fiktív utcai fordulóművész ennyi idő alatt teszi meg saját tengelye körül, szándéka szerint a 2000. év alatt a fordulatot. Az ezredforduló éve pedig szökőév, épp ezért 1999. december 31-én, pénteken kezdi el a fordulást és 2001. január 1-jén fejezi be azt, csakhogy 360 nap elteltével rájön, hogy már megtette a teljes fordulatot, mivel mindennap egy fokot fordult. Ekkor december 24., karácsony este van: a hátralevő nyolc napot, amellyel teljes lenne az év, mozdulatlanságban kell eltöltenie. Hét nap alatt átéli a teremtés történetét, a nyolcadikon pedig színészbarátai, akik utóbbi napjait figyelemmel kísérték, színházi formába öntik mindazt, amit észleltek rajta az ő fizikális mozdulatlanságában. Mindez nagyjából azt jelenti, hogy elképzeljük, valóban körülvesznek bennünket emberek, akik belénk látnak, még ha ez néha nem is így van.

Az idei THEALTER az első igazi alkalom Bereczky életében, hogy megmutassa magát és darabját. Azt mondja, az emberek szeretik ezt az előadást, talán így válik érthetővé minden benne foglaltatott gondolat. Évek óta gondolkodik a témáról, először azt hitte, ez csupán a magán- és a társulat ügye, nem izgathat senkit, mégis úgy formálta meg saját alakját, hogy közben Mindenki lett. A nézőtéren pedig mindenféle korosztály megtalálható, újra és újra megnézik a Picarot, amely egy szerencsés találkozás eredményeképp manapság ritka jó csapatmunkával készítette el az Emberfordulót.

5.oldal

Vissza a tartalomjegyzékhez Az oldal tetejére
 

2025 THEALTER

Impresszum    Oldaltérkép    Adatvédelmi elveink   Bejelentkezés   Regisztráció