Az idei Mediawave díjnyertes alkotása
a hangok, a mozdulatok, a pillanat-képek filmje. Arcra arc, kézre kéz,
neszre nesz, napra éj. A cirkuszi kerék csak forog, forog, árnykörében
elliptoid alakú mozgást vetít.
Mi fér bele egy pillanatba? Minden. A sivatagban ég a tűz. Beduinok
őrzik, fújják, ne aludjon el. Füstje lassan beleúszik a
reflektorfénybe, melyben a kerék még mindig magányosan rója köreit. Egy
másik tűz mellett a balerina és az akrobata, ujjaik egymás nyakán, az
őserdők hangjait utánozzák, melyet lassan elnyom sivatagi éjszaka. A
beduinok körbetáncolják a tüzet. A reggel parázsra virrad. Egy beduin
az álmairól mesél, különös kiáltásokat hall a feketeségben.

A sivatagban minden másképp szól. Mintha lábosból kiömlő víz zubogása
lett volna az első hang. Halkan kaparásszák a fából készült kanalak a
tál falát. A dobolás soha nem ér véget. Így jön világra a kis teve,
miközben a cirkuszi sátrat lebontják. A kis teve nehezen lábra áll, míg
a cirkuszi teherautó lassan kievickél a sártengerből. Az út szélén a
balerina és az akrobata szorosan
egymáshoz simulva táncol. Egy afrikai
fennsíkon két férfi sziluettje: kezük újra és újra összeér, hogy újra
és újra szétváljon. Légy kapaszkodik a rohanó vonatfülke ablakán, az
öregembert lassan elaltatja a kerekek kattogó zaja. Egy beduin férfi
lehunyja szemét, miközben tarkóján csattog az olló és göndör fürtök
hullanak a homokba. Mindez egy pillanatban, a pillanat centrumában.
Utaznak a pillanatok a sivatagi szélben, a belga szemerkélő esőben.
Kísérik a vándorokat: a beduin törzset, a cirkuszt és az öregembert.
Együtt róják Nap körüli pályájukat. A pillanat közepén léteznek, éjt
nappallá téve forognak egymás körül, mint egy gömb felületén a körök.
Az öregember fejében egy vers ismétli önmagát az időről, ami nincs,
mert ami volt az van, ami van az lesz, mert már van, volt és lesz.