Az unalmas színház okos, akárcsak a
jó művész, aki szeretne szarni a művészetre. A műszarás szlogenje a
vécétartály és a kübli között rámázandó a következő formában: ugye Ön
is szeretne szarni a művészetre? Mert akkor már abban a helyzetben
vagyunk, hogy cselekednünk kell. Okosan és precízen, azokban a
pillanatokban. Mert van olyan ember, aki kurvára szeret viccelődni,
egészen addig, amíg az nem róla szól. Szóval benne kell lennünk a
dolgukat végzők hálózatában. Dolgozó emberek vagyunk, a szabadság
fantomjai. A szabadság pedig olyan kiszolgáltatottság, mint
BuÀuel filmjeiben az angyal röpte. Öldöklő. Hegyezi a tollakat és
álmainkba hozza a levágott kézfejet. Addig tart minket fogva a szobában
az angyal, amíg maszkjaink leáznak rólunk. Civilizációnk nehezen
dönthető romba.
Ne szennyezd magaddal a környezetet! – szól a tükörre írt szlogen
mondjuk a fürdőszobában. Ez neked szól műszaró, akinek kihagy majd a
szívverése a huzamosabb éjszakai ébrenléttől. Cigaretta cigaretta sátán
(azaz en vino vérittas). Finnül az en azt jelenti, hogy nem (a nyelv
így rokonkodik). Meg kell erőszakolnunk a nyelvet is, mert nem értjük
őt. A leírtnak azonosnak kell lennie a kimondottal. Ki kell módolnunk
őt (a szójáték a szellem halála Voltaire szerint). Vastagon ide
türemkedett tehát Voltaire is. Már vártuk.
Bele vagyunk tehát vetve a hálózatba, abba az életbe, amelybe
visszahozhatnánk azokat, akik jelenségként és nem önmagáért létezőnek
látták a valóságot. Ha nem modellezzük a valóságot, akkor az
elviselhetetlenné válik és meghalunk. A tükrök már semmilyen jelentést
nem hordoznak, a fürdőszobában és a vécében sem maradhatsz most már
elszigetelt. Állsz és közvetlen részese vagy mindannak, ami történik.
Magad után kiüríted a tartályt is. Az értelmezett képek csak utólag
jönnek téged magyarázni.
Elfogytak a szlogenek. Végtelen sok létezik belőlük – mondja a jó színház.
Az okos színház első előadásának címe:
A dög unalma, avagy a földbe temetett csont mindig nedves marad. Játék a Cabaret Voltaire-től és a koncentrációs táborokból.
Valamit jelent a történelem is. Például azt, hogy meghalt Cousteau
kapitány. Ki fogja őt pótolni a hackerek korában, a világok lehető
legjobbikában? Abban, amiben most is élünk? Ahol hosszú és forró a nyár
(ilyenkor kegyetlen a színház), s ahol a fotón középen álló Tzarának a
kezében meg van töltve a pisztoly, ott már nem lesz baj. Mert ez
műanyag.
Ha a lakomaasztal mellett a díszes kompánia szarik és pisál, enni pedig
a budiba jár, akkor a

tabu már kifordította a civilizációt. Épülnek
annak romjai. Ha megbékél az angyal és egységbe hozza az embert, akkor
elviselhető lesz a valóság. A szabadság alászáll. Buñuel hál` Istennek
ateista volt.
Tzara száznegyvennégyszer ordít és még mindig szimpatikusnak érzi magát.
A tájfestés eluralkodik a színen, szemtől szembe vakít. Azért élsz, mert nem vagy egyedül. És azt
mondhatod:
Fájl Szerkesztés Nézet Beszúrás Formátum Eszközök Táblázat Ablak Súgó.
És azt mondod: bármelyik pillanatban hazamehetek, de mindjárt reggel
lesz és itt maradok és hajnal előtt még a Belvárosi hídról nézem a
vizet.
Fagyálló ez a Windows (megvesz az isten hidege). A képzet társítása lesz utólag, mindig a magyarázat.
A színház unalmas, tehát nem publikus. Jó okos.
Sűrűség, add fel a reményt!