Keresés
 
  A program | A fesztiválról | Archívum | Sajtószoba | Linkek  
 

THEALTER / Exstasis - 1997. évfolyam - 3. szám / Fényfüggöny rovat

 

Lapszámaink

Bartha Anikó - Átkozott gyötrelem?

nyomtatható verzió

Mik is azok a szívanimációk? Elmondja nekünk a Szerelem, szerelem című játék, amelyet 31-én este tizenegykor láthatunk a Kass Szálló udvarán.

Pályi János és barátai nem kisebb feladatra vállalkoztak, minthogy szubjektív élményeik alapján és a világirodalomból szemezgetve bemutassák a nõ és férfi viszonyának sokszínűségét. Az elõadás érdekessége, hogy a történet több helyszínen játszódik és pedig többféle alkalmazott bábtechnika jelenik meg kifejezõeszközként.

Láthatunk például gólyalábakat, de különbözõ maszkok, kesztyűs bábok is részt vesznek a produkcióban, nem beszélve az árnyfigurákról és egy fantasztikus bunraku bábról.

A Bunraku-za színházat 1789- ben I. Uemura Bunrakuken alapította: õ a névadója e sajátos bábművészeti játékstílusnak. A méteres bábok különlegessége, hogy a szem, szemöldök, a kézujjak és a fülek is mozgathatóak, mi több, cserélhetõek a bábfejek, mintha parókájuk lenne, még a hajszínűk is változtatható, a figurákat pedig három feketeruhás, csuklyás ember mozgatja. Mindehhez természetesen óriási fegyelem és gyakorlat szükséges, egy- egy fõjátékos kiképzése tíz évig tart, csupán a lábak mozgatásának megtanulásához három-négy év is elegendõ.

A fesztiválon szereplõ elõadás játszói közül szinte mindenki bábszínész. Pályi János már évek óta szabadúszóként járja az országot, Csák Zsolt a budapesti Bábszínház színésze, Tóth Mónika pedig az Arvisura tagja. A gólyalábak mestere a Maskarásoktól Kovács Géza, a bábok apja Majoros Gyula, aki egyébként Rozs Tamással zenészként is közreműködik majd.
Az darab végén ki-ki levonhatja a tanulságot, ami talán a címadó népdal folytatásában rejlik…

Vonatkozó előadások:
Szerelem, szerelem    07.31.23:00

4.oldal

Vissza a tartalomjegyzékhez Az oldal tetejére
 

2025 THEALTER

Impresszum    Oldaltérkép    Adatvédelmi elveink   Bejelentkezés   Regisztráció