Szaggatott-vonalkódolt operettnek
tűnt a Pont Műhely Lépéshiba című variációja a közönséggel, nulla
témára. A cím teljesen lefedi az előadottakat. Nem érintett meg a
deszkákra pakolt látszólag jópofa antitörténet, centiméternyi
közelségben volt a közhelyektől a darab, s ezeket a centiket egy néző
ilyen messziről könnyen félre is nézheti. A türelmemmel játszott Keszég
László meg a többiek, szerencséje csak az volt, hogy néha bedobott
egy-két poént. Mindig azt éreztem, na, majd most kezdődik a játék, de
aztán vége lett, nem is tudtam tapsolni. A darab nem kommunikál a
nézővel, nem okoz katarzist, és egyáltalán... semmit se ad, úgy
távozunk, mintha be sem mentünk volna. Az órámra rá se akarok nézni.
Mindezt nem csodálva írom, hiszen Oscar Wilde és a tényleg hőn
szeretett Beckett műveiből egyszerre nehéz lehet bemutatni. A dobpergő
cirkusz kibírhatóságát csak az egyébként utált, de itt szinte feloldozó
hatású elidegenítő közjátékok okozták, hála az istennek. Csak a
szenzációt vártam már a ritmikus pálcikapergés alatt, mivel ez nem
érkezett, elkezdtem gondolkodni, mint és hogyan áll össze a kép.
De az csak nem.
Lehet, hogy én is bolondokházába kerültem. Az előbb még színház volt
kiírva... hát, hogy nem egyenlő a kettő, arról egyre kevésbé vagyok
meggyőződve. Kár. Mindenesetre az jó ötlet volt, hogy a zenészek
külön emelvényen játsszanak, meg, hogy a vonósok téglák legyenek
a játékban. A zene se indult rosszul, a jelmez se volt kutya, Wilde
kellemes író, Beckett zseniális, hol lett ez elrontva?