Keresés
 
  A program | A fesztiválról | Archívum | Sajtószoba | Linkek  
 

THEALTER / Exstasis - 1997. évfolyam - 6. szám / Fényfüggöny rovat

 

Lapszámaink

L. S. D. - Testbeszéd

nyomtatható verzió

Jó helyen van a Thealter, ez abból is látszik, hogy Szeged hivatalos intézményeinek is van mivel megjelenniük az alternatív fesztiválon. A III Richárd megkoronázása után a Szegedi Kortárs Balett jelenlegi és volt tagjai is bemutatkoztak. Négy táncos, két duó, három darab.
Giuliana Urciuoli és Valentina De Piante most a fesztiválon mutatta be első önálló koreográfiáját. A kezdők naivitásával örülnek meg minden ötletüknek: milyen jól fog ez kinézni. Jól nézünk ki, mi nézők is, ha utat akarunk találni a táncműhöz. A címe Átutazóban, ez akármit jelenthet. Már ilyenkor gyanakodni kezd az ember, és az olasz lányok joggal teszik. Nem lehet mondani, hogy nem utaznak át, biztos van ilyesmi is benne, nem tűnik fel a többi között. Létrák, férficipők, egyikük meztelen háta - hatásosabb ötletek. Valami maníros bronz napkorong, falról leakasztható, libbenő szoknyák, sok iskolás figura üresjáratban történő bemutatása - hervasztó elemek az előadásban. Megkérdezheti valaki, hogy táncelőadás esetében beszélhetünk-e üresjáratról. Az absztrakt tánclépések szépsége elvileg permanensen érvényesülhet. Eszembe se jut megfejthető történetet kutatni a színpadi események mögött (kiötlök itt most helyből ötöt , ha fogad velem valaki, mindegyik érvényes lesz), mégis azt gondolom, hogy lehet “üres” egy táncos produkció is. Nem feszülnek mögötte energiák, a táncosok csak csont-izom gépek. Ennek a két lánynak nem szíve csücske a szerkezet, félve írom, hogy dramaturgia. Szépet akarnak a színpadra, szépek akarnak lenni. Egy táncosnak a technikáját szokás dicsérni, pedig legalább olyan fontos a személyes kisugárzása, hogy úgy mondjam színészi képessége.
Mint például a Juhos István – Panja Fladerer párosnál. Tagbaszakadt, mégis dinamikus fiú, kicsi, vékony, mégis energikus lány. Mindkét számukban test-test elleni küzdelemig fajul a szerelem. Lelki húzdmegereszdmeg kap fizikai kifejezést mindkét számukban. A Passomezzo kevésbé érdekes, talán a triviális zenék miatt. A tánc a zenei alap ellenében nem tud működni. A Csend-ének sokkal szuggesztívebb hatású: itt is gyakran egymásnak feszül a két test, a lány felugrik a fiúra, aztán lepattan róla. Van egy almaevés, ha akarom édenkert. Meg két tükörrel nagyon ötletes játék. Történet nem is hiányzik, két ember sokrétű kapcsolata van helyette, elmondhatatlan mélységekig megjelenítve. Ellágyulások és megkeményedések, ragaszkodás és a másik jelenlétéből adódó tehertől való menekülni igyekvés. A pontos technika fel sem tűnik, nem jut eszedbe figyelni a bonyolultságot, fizikai teljesítményt. Az intim közelség vagy a nagy harcok kötik le a nézőt. Semmi közöm hozzá, de idelátszik a színpadról, hogy ők igazából is egy pár. Magukat táncolják.

5.oldal

Vissza a tartalomjegyzékhez Az oldal tetejére
 

2025 THEALTER

Impresszum    Oldaltérkép    Adatvédelmi elveink   Bejelentkezés   Regisztráció