....?
Hát ne az előadásról beszélgessünk, hanem csak úgy, mint két ember, aki találkozik. Sőt: akkor inkább én kérdezek, jó?
....!
Miért nem?
....! ....?
Nézd, ez egy annyira összetett kérdés, hogy nem is tudom, hol kezdjem
el a választ. Számomra a színház legfontosabb tulajdonsága a
jelenidejűség. Ami tegnap igaz volt egy előadásban, az ma már csak
félig az, és holnapra talán egyáltalán szóba se jöhet. A színházban
nincsen múltidő; estéről estére aktuálissá kell válnia.
....?
Dehogy szorzod be százzal a kitevőt. Látom, nem érted a dolgot. A
színészi munka ebből a szempontból ugyanolyan, mint bármelyik
mesterség. Létrehozunk valamit, és azért nagyon komolyan meg kell
küzdeni. Ha az alakítás mögött nincs meg ez a kemény munka, akkor az
egész előadás nem fog működni.
....!
Jó, lehet, hogy a prímszámok csak saját magukkal és eggyel oszthatók,
de ez nem jelenti azt, hogy a színész bármilyen formában erőszakot
tenne a nézőn. Ez egy játék, amiben vannak ugyan hatások, de egyáltalán
nem célja, hogy az embereket olyasmire vegye rá, amit nem akarnak. Ha
amit csinálunk, érvényes, akkor az minden szuggeráció nélkül is hatni
tud.
....?
Hát ez inkább maradjon titok. Egyébként is az foglalkoztat, hogy mitől
lettek ennyire távolságtartóak az emberek; nem csak itt és most, hanem
általában is.Valami megváltozott: nagyon gyorsul az idő, és mindenki a
túlélésre játszik. Ráadásul a legtöbben észre se veszik, hogy a puszta
túlélésre játszanak. Ez az alapja az életünknek, és minden másodpercben
– észrevétlenül – túlélünk valamit.
....?
Nem, ez igazából nem nosztalgia, sem bezzeg-az-én-időmbenezés. Valóban
hiányzik valamiféle közös lét: az emberek elfelejtettek együttlenni.
Pang a világ, az üzletelés már a lelki életben is mindennapivá vált az
emberek között.
....?
Nem baj.