Keresés
 
  A program | A fesztiválról | Archívum | Sajtószoba | Linkek  
 

THEALTER / Exstasis - 1999. évfolyam - 7. szám / mondja rovat

 

Lapszámaink

- Szücsi

nyomtatható verzió

Mikor kezdődik a technikai vezető munkája?
Most három-négy nappal a fesztivál előtt kezdődött, de előbb szokott. Jó, ha van egy-két hét, amíg át tudom nézni az előadások technikai leírásait és összegyűjtöm, hogy melyik helyszínen mire van szükség.

Bérli a fesztivál a technikai felszereléseket?
Sok mindent meg lehet ismerősöktől ingyen szerezni, csak a speciálisabb dolgokért kell esetleg fizetni.
Végülis két olyan térban zajlik a fesztivál műsorának jó része, ahol semmilyen technikai háttér nincsen, a nulláról kell kezdeni.
A fesztivál kezdete előtt beépítjük a vázat a Zsinagógában, illetve a Hungáriában és az adott előadás igényei szerint változtatjuk. Pontosabban idén már májustól októberig be van üzelemve a Zsinagóga, folyamatosan vannak programok.
Általában technikussal érkeznek a társulatok?
Van hogy igen, de van hogy itteni világosítónak kell bepróbálni az előadásokat, mint például Halász Péternél. A Kisszínháznak és a Zsinagógának is külön stábja van, a többi helyszínt én látom el az egyik kollégámmal.
Mióta foglalkozol színháztechnikával?
Tizenhét éve a hangosítással és úgy nyolc éve fénnyel is, a Thealtert 1992 óta csinálom. Hét éve dolgozik már együtt a stáb, összeszokott csapat.
Nehéz összehangolni a különböző helyszíneket, hogy hol mire van szükség?
Persze mindennap akad valami probléma, de éppen az az érdekes a fesztiválban, hogy minden nap másokkal kell együtt dolgozni és minden társulatnak a lehető legkedvezőbb feltételeket biztosítani.
Nehéz a fellépőkkel?
Hát néha igen. Az oroszok számára nem léteznek kompromisszumok. Ha kérnek valamit, akkor abból nem engednek, de ez aztán meg is szokott látszani az előadásaikon.

6.oldal

Vissza a tartalomjegyzékhez Az oldal tetejére
 

2025 THEALTER

Impresszum    Oldaltérkép    Adatvédelmi elveink   Bejelentkezés   Regisztráció