
Az első előadáson minden működött, bár idegesek voltak a szereplők
vagy, hogy kellene mondani. Nem is előadás volt, hanem főpróba. Na, még
vasárnap este. Akkor vasárnap este, amikor vártuk a filmrendezőt. El is
jutottunk talán a film harmadáig, a film, az az előadási vetítés volt,
énekesek karmester, bocsánat, de direkt nem raktam vesszőt, mert az
énekestől elválaszthatatlan a karmester, és vesszőt, csak olyan,
dolgok, közé teszünk, melyek, elválaszthatók. Ahogy az élet sem
választható el a nem élettől. Ahogy a szél fúj, ha esik az eső. Ahogy a
fény után a sötétség következik és, ahogy megint fényes lesz az ég,
mert reggel lesz végülis, kikerülhetetlenül reggel, ezen még az
atyaúristen sem szokott változtatni. Nem tud. De, mire ide értem
észrevettem, hogy eltévesztettem, mert jócskán benne jártunk már a
filmben, talán a második harmadot is elhagytuk, mintha a csillagok
állásában valami jóvátehetetlen következett volna be. Nem is tudom,
jöttek ki az esküvőről, a menyasszony meg a vőlegény aztán a násznép és
az énekes talán vastagabban vagy hangosabban mindenesetre erősebben?
oda nem illő módon? azt hiszem, tévesen lépett be és akkor meg kellett
állítani a filmet, mert az időt a film csinálta, azaz miket beszélek az
idő csinálta de még ez sem igaz, ők csinálták.

A vőlegény és a menyasszony. Menjünk vissza mondta Szemző.
Visszamentek és elkezdték újra. A menyasszony és a vőlegény. És a
násznép. És – gondolom elkezdték volna újra, újra és újra –, ha úgy
akartuk, ha úgy akarták volna.
Ha nem lett volna így is elviselhetetlen. Mint minden, ami mások
boldogsága, mint minden, amit látunk csak. Másokból. Éppen eleget.
Éppen annyit, hogy. De vége. Magunkat nem. Vagy alig. Vagy őket. Akkor
pedig. Magunkat. Ezt. Legalább ebben megállapodhatunk. Ők. Mi. Szintúgy
létezhetetlen.