
N. L. kiváló karakterszínész, a Thealter rendszeres résztvevője (idén
valamiért mégsincs itt) és emellett nagy ínyenc. Tulajdonképpen úgy
kezdődött az egész, hogy tavaly az egyik hajnalon a JATE-klubban ő
fedezte fel, hogy milyen szépen alszik az egyik önkéntes segítő az
összetolt székeken. És nem csak azt vette észre, hogy milyen szép a
lány arca álmában, hanem azt is, hogy milyen nagy lába van. Mondom,
hogy igazi ínyenc. Mint később kiderült negyvenegyes volt ez a
szemrevaló láb. Ahogy feküdt Tünde az összetolt székeken (mint később
kiderült, Tünde volt a neve), lelógott a papucsos lába és szinte
kínálta az ügyességi próbát, hogy sikerül-e lelopni róla a papucsot.
Sikerült, nem ébredt fel. De mit kezdjen két boroskedvű ember hajnalban
egy negyvenegyes női papuccsal (mint később kiderült Scholl márkájú
papuccsal)? Hát bizony fogtam a papucsot és elvittem magammal, de nem
volt bennem rosszindulat, jaj mi akkor ott hajnalban úgy szerettük ezt
az alvó Tündét... Megszületett a Hamupipőke-projekt terve, amivel
örömet akartunk neki szerezni. Hogy a másnap délutáni előadás előtt
megérkezünk az ő fél pár papucsával és keressük majd azt a lányt,
akinek a lábára illik, hogy feleségül kérjük (legalábbis az egyikünk),
és a negyvenegyes papucsot sokan felpróbálják majd, de bizony senkinek
sem illik a lábára, aztán nagy nehezen rátalálunk majd Tündére, az
igazi Hamupipőkére...
Másnap délután a Zsinagóga kertjében a beengedésre várakozók között el
is kezdtük a Hamupipőke-projektet, de alig próbáltuk fel néhány apró
lábra a gyönyörű negyvenegyes Scholl-papucsot, valaki mondta, hogy jobb
ha nem nagyon mutogatjuk, mert nagy balhé volt miatta reggel. Mint
később kiderült, Tünde felébredt és tűvé tett mindent a papucsáért: el
nem tudta képzelni, hogy valaki elvihette, hiszen minek kéne valakinek
egy fél pár női papucs, viszont akkor meg semmi racionális magyarázat
nem kínálkozott, hogy hol is van ez a drága és márkás lábbeli, amire ő
sokáig spórolt (legalábbis később ezt így mesélte). Annyira
elkeseredett ezen a hülyeségen, hogy szőrén-szálán eltűnik az egyik
papucsa, hogy itt akarta hagyni az egész fesztivált és össze is
csomagolt, hogy indul haza, mikor a fesztivál vezetői, hogy
megbékítsék, vettek neki egy ugyanolyan pár Scholl–papucsot, ami ugye
nem olcsó dolog. Valószínžleg fél pár papucsot olcsóbb lett
volna venni, de ilyet sehol sem árulnak.
Nem tudom, én hogyan venném, ha eltűnne a fél pár cipőm, de az valahogy
eszünkbe se jutott, hogy Hamupipőke esetleg zokon veszi az átmeneti
félmezítlábasságot. Pláne, hogy ennyire. Nem mertem neki visszaadni a
papucsot, inkább a fesztiváligazgatóhoz mentem oda magyarázkodni, hogy
színház akart lenni a dolog, végülis a fesztivált károsítottam meg. A
robusztus fesztiváligazgató vi-szonylag elnéző volt, elvette a
papucsot, nem szidott, nem is nézett énrám. Mi se mertünk Tündére, csak
sunyítottunk az ínyenc karakterszínésszel. A papucs visszakerült
Tündéhez és elsimult a dolog.
Aztán a JATE-klubbal pár nappal később mégiscsak megbeszéltük az
esetet. Indításnak kitaláltam a keresztnevét, nem nehéz egyébként, pár
perc beszélgetés után bárkiről meg lehet tippelni, hogy melyik
két-három név közül lehet valamelyik. Azt mondtam, hogy vagy Tünde vagy
Melinda. Mire ő hitetlenkedett: biztos megkérdeztem valakitől és most
etetem. Ez rosszul esett, ennyire ócska trükköket nem szoktam, egy
Hamupipőke-projektnél nem adom alább. Nem mondta, hogy megbocsát. Nem
kértem, hogy megbocsásson. Elmesélte az életét, hajlamosak ilyesmire a
lányok. Miért ne hallgatná meg az ember, néha még érdekes is. Hogy neki
miért fontos annyira az a papucs, hogy mit dolgozik, mik a céljai. Elég
banális volt, le se írom. De azért szép is, úgy mindenestül. Végülis
nem járt rosszul Tünde, lett neki két pár Scholl-papucsa, mert a
Thealter még az önkéntes segítők sorsát is a szívén viseli. Idén nem
látom sehol, remélem, nem a Hamupipőke-projekt miatt nem jött újra.
Merre járhatsz most, te szép Tünde a negyvenegyes lábaddal meg a
duplapár Scholl-papucsoddal?