Nem vagyok az, hogy
beteg és aki gyógyul. Nem vagyok gyógyulós, mert nem vagyok beteg, amikor meg
beteg leszek, akkor meg jusst se fogok meggyógyulni. Tehát elsősorban meg fogok
halni és, ha lenne másodsorban, akkor színész lennék, de egyáltalán nincs, mert
elsősorban pedig halott leszek és a halott legkevésbé sem színész. Színész az,
aki él.
Hogy él?
Ez olyan kérdés,
amelyik jóval szokott átmenni a vizsgán. A vizsga szempontjából mindegy szokott
lenni az ember. Szokott lenni az ember, nem mint, aki átmegy. Átmenni a tű
fokán bibliai viszonylatban a gazdag embernek nem szokott menni. A Tollasbál
gazdag ember, nem is volt más a dolga, mint megkeresni azt a tűt, amely ennyi
de annyi helyet hagy, hogy legyen hely átmenni legott. A sikerülésnek ehhez
semmi köze nincsen. Esetlen jelenetváltások. Lemegy a fény és feljön a fény.
Színházi faktum, de az életből ellesett pillanatok oktrojálása, mert ott van
úgy - az életben tehát. -, hogy mennyi csillag függeszkedik fölöttünk, tehát
esik ránk a fény. Nappal meg a Nap.
Kijött a BikaFiú és
változott át, hogy, amit nevében hordoz, az legyen. A Baltazár Színház nevében
hordoz. Tehát az! Innen, ebből a csapdából kell kijönnie, színházi minőség gyanánt
és, ha van neki ilyen minősége, akkor sem lehet ennek a maradéktalan
élvezetében elvesznie, mert maradéktalan élvezete nem adódik, abból következően,
hogy - és most itt az következne, hogy normális. Normális az, hogy, mitől fél
és minek örül. Normális az, hogy fél és örül. Normális az, hogy ez egyszerre
van és normális az, hogy ez nem lehet egyszerre, mert, ha egyszerre van, az nem
normális. De nem ez következik.
Be kell jönni. És ki
kell menni. Egyik jelenet a másik után. Egyik után a másik jelenet. Jelenet
egyik után a másik. A jelenet egyik a másika. A másik.
Ami Baltazárul van.
A másik párna, a másik
főhajtás. A másik, hogy elmondani hagyom magam. Elmondom és kérem a következőt.
A következő következik. Ennek normális esetben bárhol így kell lennie, de
nincsen így, mert vagy megint te következel vagy nem következik a másik. A
másik főhajtás. A másik párna. Simogatás a másik. A mondat a másik, amit én
mondok és a másik mondata nem feltétlenül én vagyok, hanem a másik mondata az
éppenséggel lehet ő. ő lehet. Naná! Majd visszaadja. Nem, nem tudnak igazán
bejönni igazán. Igazán kimenni végezték, tudnak kimenni, ki. Aki menni tud, az
mehet. Az volt benn. Aki volt benn ő mindenütt volt. Akinek egyszer, de
istenuccse egyetlen megveszekedett nem többször sikerül, az röpül. Nincsen ezen
a színpadon sok a röpülésből. Nem vágyna szárnyának lenni, akinek szárnya
nincsen? Hát, ezt nem tudhatjuk.
Bár magunkból ki
induljunk. Nem vagyunk aki gyógyulna és beteg. Aztán nem vagyunk az sem, aki
beteg de gyógyul már, mindjárt - emberek! Rögtön jövök.
Nem csak azért erősítek,
hogy erős, hogy szép, kisportolt, a bajoknak ellenálló legyek, és nem csak
azért gyúrok, izmozok, töröm magam, vállalom a reám mért szenvedésnél is a
nagyobb szenvedést, korántsem. Azért erősítek, állok ellent, ha állok,
szenvedek kevésbé, ha éppen nem szenvedek, vagyok izmos és szép és
megismételhetetlen és vállas és a hátam egy vetítővászon, ahová vetítenek
engem, ahogy szemben veletek, úgy ám, mondom ezt. Nem!
Hogy leadjam azt a
súlyt, ami bennem van.
|