Keresés
 
  A program | A fesztiválról | Archívum | Sajtószoba | Linkek  
 

THEALTER / Exstasis - 2000. évfolyam - 6. szám / Tanfolyam, tánc, utazás rovat

 

Lapszámaink

Kelemen Kinga - Beszélgetés Christine Quoiraud-dal

nyomtatható verzió

A Body Weather Laboratory Workshop vezetője nyilatkozik

Milyen érzés színpadon látni az egyik „tanítványát”, Deák Varga Ritát, a tanfolyam résztvevőjét?
Feszültséggel teli játék volt, amelyben Rita jól uralta a saját mozdulatait. Egyébként nem úgy néztem az előadást, mintha egy tanítványom táncolna, úgy néztem, mint egy táncost, akinek a testét, testmozgását most látom először.

Milyen belső képeket társított az előadáshoz?
Sok mindent láttam, de nem fogalmaztam meg magamnak. Most, hogy beszélünk róla, Tarkovszkij filmjei jöttek elő, aztán séta Berlin utcáin, tél a városban vagy kint a természetben.

Milyen a szentmihálytelki BWL csoport?
Nemzetközi csoport, különböző nemzetiségű, korú és tapasztalatú emberek, sok férfitagja van. Nagyon élő, dinamikus csapat, amellyel élvezet volt dolgozni.

A megkérdezett résztvevők sokat beszéltek a manipulációs gyakorlatokról, amelyben két test feszíti egymást. Mennyire számít ilyenkor a férfiak-nők aránya?
Semennyire. Testekkel dolgozunk, ezek többnyire nyújtógyakorlatok, a partnereket minden nap váltjuk, semmi jelentősége annak, hogy azonos vagy ellenkező nemű a partner. Miért kérded?

Nem tudom, ha mellettem áll valaki, nem azt érzem, hogy test, hanem azt, hogy nő vagy férfi.
Persze, de amikor az izmokat próbálod megmunkálni és feszíteni, nem igazán fontos ez. Az én lábam úgy illeszkedik a saját testemhez, ahogyan az övé a sajátjához, szerkezetileg egyforma.

Az ön tréningjei mindig összekapcsolódnak valamilyen fesztivál eseményeivel?
Nem mindig, de általában színházi fesztiválokkal összekapcsolva dolgozom. A múlt héten egy dél-franciaországi munkámat fejeztem be, ami szintén egy fesztivál alatt zajlott. Tréningjeimhez sűrűn kapcsolódnak színházi előadások, amelyeket a tréning alatt készítünk elő, és az utolsó napján mutatunk be. A tanfolyam és a vele párhuzamosan születő előadás általában együtt jár a munkámban.

Mit látott a THEALTERen?
Sajnos nem mindent sikerült megnéznem, a munkám nagyon lefoglal, de abból, amit láttam, legalább két előadás használt olyan kifejezésformát, amit ritkán látni Nyugat-Európában. Más nyelven szólnak ezek az előadások, és ezt nagyon élvezetes volt látni.

Megkérdezhetem, hogy mely előadásokról beszél?
Nem fontos. Igazán sajnálom azt, hogy nincs időm találkozni ezen előadások létrehozóival, és beszélgetni velük. Esténként készülök a következő nap munkájára, reggel korán kelünk és későig dolgozunk, ígyhát nincs lehetőség a találkozásra, és ezt sajnálom. Talán következő alkalommal, ha vendégként vagy előadóként jövök vissza Szegedre.

Mivel foglalkozik, amikor nem vezet tanfolyamot?
Táncolok, vagy utazom.

Társulatban dolgozik?
Vannak saját előadásaim és olyan előadásaim is, amelyeket másokkal hoztam létre, de nincs egy állandó társulatom. Magam rendezem és koreografálom az előadásaimat. A legutóbbiban például Varga Henrietta is játszik.

Össze tudná foglalni pár mondatban a Body Weather Laboratory lényegét?
Munkamódszer táncosoknak és nem táncosoknak, amelyet Min Tanaka japán butoh táncos dolgozott ki, és amelynek lényege a változás, annak felismerése, hogy testünk (Body) ugyanúgy változik, mint az időjárás (Weather). Megfigyeljük testünk változásait, és megpróbáljuk fizikai határait kifeszíteni. Nem egy olyan tanfolyam, amely megtanít valamire, hanem inkább irányvonalat ad, amelyet mindenki saját adottságainak megfelelően használ, majd levonja a következtetéseket, hogy aztán tovább dolgozhasson.

2.oldal

Vissza a tartalomjegyzékhez Az oldal tetejére
 

2025 THEALTER

Impresszum    Oldaltérkép    Adatvédelmi elveink   Bejelentkezés   Regisztráció