című előadására, mely szintén
irodalmi montázs-színház, a vajdasági Sziveri János verseiből
összeállítva. A különös darabot Mezei Kinga rendezte, aki játszik is
benne, sőt a díszletet is maga tervezte. Van valami eredendő feszültség
ebben a társulatban, akármit csinálnak is. Világuk alapvetően sötét
tónusú, mozdulataik erőteljesek, pontosak, fegyelmezettek, nyersek,
őszinték, a világot konokul vádlók – nem csoda, hogy a Sziveri-darab
szervesen illeszkedik az egyébként ugyancsak fiatalokból álló csapat
ouvre-jába. Az egységes, sötét öltönyben előálló, névtelen szereplők
apró, eklektikusan komponált, madárszerű fejmozdulatai a néző szemében
úgyszólván

gótikus aprószentekké változtatja őket. Esendők, kicsik,
kíváncsiak, ijedősek. A porszemnyi
jelzésekből mégis valódi dráma, sőt valódi, személyes drámák egész sora
alakul ki, melyek egymásba szövődve, minden magyarázkodás nélkül úgy
folynak előttünk, akár maga az élet.
Szorcsik
Kriszta és Magyar Attila megint kétszáz százalékon teljesít, Nagypál
Gábort, Balázs Áront és a többi szereplőt nem is említve mert
elképzelhetetlen, hogy egy ennyire intenzív előadás precíz,
összehangolt csapatmunka nélkül készüljön el. A produkció nehezen
körülírható, öntörvényű valóságába egy önálló, színpadi kamarazenekar
vegyíti bele a maga hol egykedvűen lüktető, hol túlvilágian szétfolyó
zenei mítoszát.