Mi időben ott voltunk. Ő is. De nem
tudtuk, alacsony, vagy magas; szôke, vagy barna? Aztán megtudtuk, hogy
bajuszos. Ha Európa másik nagyvárosában, például Avignonban, Berlinben
vagy Bécsben lettünk volna, biztosan felismerjük Hudi Lászlót.

Hudi
László, az Alternatív Színházak Szövetségének elnöke és az Alternatív
Színházi Szemle zsûrijének tagja nem most csöppent a színházi életbe. A
történet 22 éve kezdődött Magyarországon. Már M. Kecskés András
stúdiójában is önálló koreográfiákkal állt elô. Akadémiai képzés
nélkül, mindenbe belekóstolva találta meg önmagát a rendezésben. Egykor
Jeles András Monteverdi Birkózókörében színész, 1992-ben már itthon is
dolgozik, Szôke Andrással filmet forgat, és két év múlva megalakul a
Mozgó Ház Társulás.
A 7-8 évig stabilan működő társulattal számos nemzetközi fesztiválon
szerepeltek sikeresen. S míg Magyarországon szinte ismeretlenek
maradtak, külföl-dön mind a kulturális életben, mind a médiában
nyilvánosságot kaptak. 2000-ben az elsô és egyedüli magyar társulatként
vettek részt az Avignoni Fesztiválon. Hudi szerint csak az irodalmi
színháznak van megbecsülése, s nincs értéke annak, ha valaki
személyesen közelít. Márpedig a személyes viszony a lényeg – mondja.
Ezért van az, hogy a próbák akár 4-5 hónapig is eltartanak, s a
munkafolyamat során a rendezô a színészekkel közösen hozza létre a
darabot. Ehhez meglátás és tehetséges emberek kellenek. Alternatív
színházat csak annak érdemes csinálnia, aki elég elkötelezett.
És mi az alternatív színész álma hazánkban?

A nyitottság. A pénz csak kicsiny elem, a struktúra nem lényeg. Nincsen kôszínház vagy alternatív színház. Színház van és kész.
Ezt kellene elfogadni, esélyt adni a megnyilvánulásra.
Erre a legjobb lehetôség Hudi szerint a THEALTER, az egyetlen, igazi,
nemzetközi fesztivál Magyarországon. Az, hogy az Alternatív Színházi
Szemle Szegedre került, csak könnyebbséget jelent a szövetségnek, mert
egy napfényes városban egyszerûbb fesztivált rendezni.