
Dobszó
szûrôdik ki a terembôl, egyre erôsödik. Három fiú ül a színpad
padlóján, és eszeveszetten ütik hangszereiket. Mintha az ôserdô
mélyérôl érkezne a hívó szó, az emberek úgy áramlanak befelé. Hirtelen
két lány robban be a még üres tánctér közepére, s ôrületes táncba
kezdenek; mozog a csípô, jár a láb, lekerül a cipô is a végtelen
tombolásban.

Így
indult a kecskeméti Navrang zenekar koncertje tegnap este a JATE
Klubban. Három dobos hihetetlen dinamizmusa vonzott mindenkit, s
lassacskán megindult az össztánc is. Nem lett ugyan (szerencsére) az
átlagos bétékás bulira jellemzô tömeg, de közben senki nem tudott
mozdulatlan maradni. Habár a dobokat felváltották más hangszerek, a
hatás nem múlt el, sôt csak fokozódott. Színre lépett a hegedû, a
doromb, megjelent a furulya is, és az afrikai ritmusok után keleti
dallamok, dzsesszes alapok csendültek fel szép sorjában. A trió végig
teljes átéléssel játszik, minden egyes hangot kiélvez, a zenével együtt
mozdul a színpad. A sportos srác a zongoránál, a szolidabb bal oldali,
és a teljesen konszolidált hegedûs. Külsôre talán furcsa társaságnak
tûnnek, de a zenében eggyé válnak. Úgy, mint az a sok stílus, melyet
ötvözni próbálnak. Dzsessz, elektronikus zene, egy kis drum and bass, s
az ezeket átjáró népzene, mely a világ messzi tájairól érkezik. Ezért
is sorolhatóak talán az „elektronikus etno-dzsessz” kategóriájába, vagy
élhetünk egyszerûen a ma oly divatos világzene kifejezéssel is. A
közönség is választ magának egy-egy szeletet ezekbôl az irányzatokból;
folyik a néptánc, a hastánc, az ôrült hajlongás, egymás mellett,
egyazon zenére. A két lány még mindig legelöl ropja, pár tévelygô
amerikai próbálgatja, vajon hogyan is kell a Navrangra mozogni.
Áron, Barnabás és Oszi pedig egyszerûen csak továbbra is élvezi, amit csinálnak.