De legalább ennyire akart néhány éve egy jó nagy gépparkot, „istállót” G4-esekkel, és pár éve ez össze is jött neki.
Gimnázium után, a nyolcvanas évek végén a 8:15-ös csoport nevű társulat
tagja volt. Az évek elteltével a közösség azonban fellazult, majd több
részre bomlott. Aztán jött az Anselmus Repülőszínház az Ágacskával , a
Hamlettel és Kleist Amphytrionjával, de a társaság „idővel elpárolgott”.
Fábián Zsolt segíti a színházat, ha teheti.
Ezért is vett részt a MASZK Egyesület megalapításában 1991-ben. Az
egyesület célja az volt, hogy a közönség megismerje azokat az
elsősorban külföldi színházakat és rendezőket, akiknek munkái
példaértékűek. Az egyesületnek köszönhetôen jutott el Szegedre az Odin
Teatret, a Derevo vagy az Ache is, és legnagyobb érdemüknek azt tartja,
hogy e társulatok mindig örömmel érkeztek ide.
2000 ôszétôl már nem tagja a MASZK-nak. Belevágott egy kreatív stúdió
irányításába. Már-már győzedelmeskedni látszott a programozó
matematikus a bölcsész felett – ugyanis mindkettőbe belekóstolt –, de
hamar bebizonyosodott, hogy a színháztól nem olyan könnyű megválni.
Terve ugyanis az, hogy feleségével létrehozzanak egy olyan alapítványt,
amely segíti a független művészeti közösségek megjelenését az
interneten. Ezek a társulatok „igen rosszul menedzselik magukat”,
szükségük van valami alapra, mely használatra készteti őket.
Fábián Zsolt kritikusan figyeli a színházat.
Az Alternatív Színházi Szemlén ezidáig csak magánemberként vett rész. A
szemle Szegedre került, felkérték zsűrinek, elôször vonakodott, majd
némi gondolkodási idő után elvállalta. Bár nem kis munka, mindent
megtesz azért, hogy leküzdje előítéleteit, és objektíven döntsön.
|