Mikor kamuékat legutóbb láttam, még
Gáspár nevû, iparmûvész-grafikus barátom basszusozott köztük
jókedvében, és valamilyen MC is ott (mono)lógott velük, ráadásul mindez
a Zöld Pardonban történt. Akkor annyi jött le, hogy dzsesszhajlamú
örömzenészekrôl van szó, de most végre kimutatták a foguk fehérjét. A
kamuk valójában örömhajlamú dzsesszmuzsikusok. Az emlegetett ZP-beli
fellépés óta szemlátomást/fülhallomást sok Chick Coreát hallgattak, és
a JATE közönségét is elsôsorban ilyen irányú csodákkal kívánták
elhalmozni. A csoda másik fele, hogy a közönség minderre vevô volt, bár
az mondjuk igaz, hogy az idôben és zenei evolúcióban viszszafelé haladó

mûsorterv
a legendás Santa Fe utántól végképp átadta magát a rongylábúak
követelésének. Az utolsó fél (egész? másfél?) órában szerintem még a
legjobb megfigyelô sem tudta volna kivenni, hogy pontosan mi is
történik a pódiumon és környékén. Ívelt fénycsíkok és monoteisztikus
pontrendszerek próbáltak konszolidálódni a véreres szemekben, sôt
bizonyos értelemben sikerrel, de a tomboló közönségzsüri – elsôsorban a
gyapotkolibrikkel (lásd keretes írásunkat) – nem hagyta magát, egyre
feljebb és feljebb tapsolta a kulcsot formálisan már a második szám
után beadó zenészeket. Az alap dob, basszus, orgona volt, a változat
munkatársai pedig szaxi, trombita és ének. Volt szerencsém az
énekesnôvel az utolsó elôtti ráadás alatt összefutni, és képzeljétek,
adott egy slukkot az amerikai cigarettából, ami nála volt. Ezek után a
tényleg utolsó szám rendkívül hatott rám, valamint a szôke
kultúrcicákra, akik szintén széttáncolták magukat, és hajnali ötkor
most itt roskadoznak velem együtt a szerkesztôségi gép elôtt, nem úgy,
mint Deutsch kollega (lásd másik keretes írásunkat), aki már éjfélre
kényelmesen letudta napi írásadagját, majd szégyenszemre fogadkozni
kezdett, hogy holnap este táncpárbajjal dönti el a világ sorsát.
Kamuzik, de hát isten neki. Kéne kamu mindennap.