„Biztos sokan emlékeznek még az Ötödik elem címû film kék színû, mutáns operaénekesnôjére
az ultramodern ûrhajós környezetben. Ha az ûrben még nem is tartunk, de
legalább tíz év kell ahhoz, hogy Ágens kamara szólóoperájához hasonló
elôadások megszokottak és elfogadottak
legyenek. […]
A Tenebrae gyakorlatilag csak gesztusokból áll. Gergye Krisztián különös koreográfiája ötvözi
a Jáva szigetérôl hazahozott mozgáskultúrát a provokatív táncelemekkel és jelmezzel, illetve
az azt helyettesítô meztelenséggel: a táncosok testük már-már amorf
torzításaival játszanak, kihasználva a surlófény effektusait. Eközben
Ágens folyamatosan torzuló, a dinamikai és magassági végletek között
mozgó hangja mindvégig elemel a nézôtéri környezetbôl. Az éteri rezgés,
a metafizikai állapot és a speciális intonáció végképp olyan fajsúlyos
nyomást helyez elménkre (az amúgyan nem túl hosszú elôadás során), hogy
hetekre kimerülünk a pesszimista félhomályban. Kor-reakció ez,
jóslatként elôrevetített rémképei a pusztulásnak: Ágens féregként
csúszik be a színpad közepére, mi pedig riadtan figyeljük a
vészkiáltást, valóban ez vár ránk?”
Végsô Zoltán: A nôi vonal, Íva Bittová és Ágens a Trafóban, Balkon 2002/10
|
|
alkotó-előadó |
Ágens, Gergye Krisztián |
szereplők |
Ágens, Gergye Krisztián |
tánc |
Miriam Friedrich, Négyesi Móni |
zene |
Ágens, Boudny Ferenc, Coil, Jávorka Ádám, Klenyán Csaba, Luigi Nono, NET, Pan Sonic |
rendező |
Ágens |
hangmérnök |
Boudny Ferenc |
koreográfus |
Gergye Krisztián |
|
|
|
|
Az oldal tetejére |
|