Az International Institute for Theatre Research két elkötelezett ember, Bob Jones és Danny Fruchter munkájának eredménye.
A nyolcvanas évek közepén, amikor Danny Fruchter az Oidipusz király
színpadra állításán dolgozott, a következô kérdésre nem talált igazán
választ: mi legyen a kórussal? Senki sem tudta, mi is a görög kórus
valódi szerepe, bár a szakértôk abban egyetértenek, hogy alapvetôen az
ének, mozgás és ritmus biztosítása a fô feladata, és hogy a kórus
gyökerei régebbi idôkre nyúlnak vissza, mint maga a klasszikus görög
színház. Ebbôl kiindulva kezdte el Fruchter azt kutatni, hogyan
gondolkodtak az ókori görögök, és hogy ez a gondolkodásmód mennyiben
tér el a maitól.
Bob Jones úgy látja, az ókori világban a nehéz problémák megoldása
mindig együtt járt valamiféle átalakulással és áldozathozatallal.
Számára a legfontosabb kérdések: milyen gondolkodásmód az, mely az
emberi áldozatot tartja megoldásnak, és fellelhetôk-e ennek a
gondolkodásnak a nyomai a modern világban? Mibôl áll ma az emberi
áldozat, és mi a szerepe a modern színházban?
Adaptációjukban rituális dobolással, énekkel és tánccal próbálják
megidézni az Istennô karakterének szûzies, ártatlan és kegyetlen
oldalát. Olyan ünnep ez, amely az elszigeteltség, megvetés és gyûlölet
ellen küzdô nôket erôsíti meg hitükben, és egyben a gyógyuláshoz vezetô
út kezdete is. |