Mutatja, hogy
tetszik neki ez a férfi, hogy a nevetését nem véletlenül fordította a
barátnője felé, az a férfi tetszik, és mutatja a barátnőjének, mutatja,
hogy mennyire tetszik, mintha a kisujját emelné a melle magasába,
hatalmas és feszes barna mellei vannak, a férfi éppen belátott a trikó
alá, amikor szálltak le, éppen úgy állt meg, hogy fölémagasodjék a
nőnek, és egy pillanatra az egész halmokat meglássa, ahogy
visszafeszítenek belülről a piros szövetnek, hogy az egészet lássa,
mintha az egész elárulna valamit az egész nőről, aki a barátnőjének
mutatja, hogy ez egy jó pasi, a kisujjammal sem ér föl, és nevetnek.
A kisujjamra sem elég.
Mondja.
Mutatja, igen, ott hibázunk, hogy csupán a szavakat
értjük, és nem értjük a testet, egy kisujjnyit sem, annyit sem értünk,
hogy tetszett a férfi vagy menjen a fenébe, esetleg annyit, bámulj csak
kisapám, te ugyan azt nem fogod, a szájadba, te bizony azt nem veszed,
a nyáladat a két halom közé ugyan nem csorgatod, és tovább sem jössz te
az én utcámba, te kis pöcs, és nevetnek a barátnőjével, aki nála is
kövérebb, a fara fölött a csípőin túlfolyik a zsír, szinte kiömlik a
nadrágból, és megállíthatatlanul hömpölyög a beton felé a sivatagi
forróságban, akár egy fekete királylány húsa, ami csak a fekete
királyfi húsát fogadhatja magába, két fehér asszony, ahogy egy kisujjon
nevetnek, fölöttük ég a sárga Nap, mint az utolsó lámpa a teljes
sötétség előtt.
Amikor a kisujjáig sem lát az ember.
Gondolja.
Mondja magának, mert nem szól senkihez, sokáig nézi
a két nőt, kissé hátrébb húzódva, egy transzformátor állomás és egy
csenevész fa együttes takarásában, nézi őket, ahogy a por fölött
remegnek, szinte reszketnek a bujaságtól, melynek a határai is pontosan
kijelölve, akár egy szemvillanás a halálos csapás előtt, egy állat
szeme villanása, egy állaté, tökéletesen kifelé és tökéletesen befelé
egyszerre, átjárhatatlan és megváltozhatatlan határokkal, nem mutatnak
már semmit vagy csak nem látja, és nem hallja a szájüreg levegőjében
fuldokló nyelveket és a torkokból feltörő nyögések, mormogások és
öblögetések hangjait, csak a lépéseiket figyeli, a lámpa zöld jelzésére
várnak a gyalogátkelő előtt, sötétlő erdő, mintha abban lépkednének,
mintha beleléptek volna valami szabálytalanba, messzire vezetőbe és
eldöntetlenbe, mintha keresztúthoz értek volna, ahol a keresztet kell
bejárniuk elébb, hogy aztán a kiválasztott szár mentén továbbálljanak,
s eltűnjenek végre, a koszos semmibe.
Ahol a kisujját nyújtja Valaki.
Mutatja.
Gondolja, az ő kisujja is a közelükbe férkőzhetne,
mintha neki is éppen elegendő lenne csak látni ezt, látni és
részeltetni ebből, a kegyelemből vagy a kárhozatból, mindegy is, a két
téns angyal, a két duzzadó, bimbózó, mindent elnyelő test, a saját
tüzes vágyaikon nyargalva, mintha úgyis elérne oda, ő is, ahol Valaki a
kisujját nyújtja, s lám az egész keze kell már nekik, és neki is, s
aztán az egész Valaki, szőröstől, bőröstől, hogy erőre kapjon ez a két
roppant test, s valahol a mellékszálon ő is, a takarásban, ha így
jobban tetszik, a többi néző és játszó elől elzárt területen, ahol most
otthon van, mintha kaphatna annak a Valakinek a húsából, akit lakmároz
a Két Rettenetes Nő, s a fény megállna a délutáni horizonton, s mégis
sötét lenne máshol ugyan, de egészen sötét, csak a lakomát világítaná a
Nap, a vért és a csontokat, ahogy minden más lakománkon is ott ég a
fény, az égség epicentrumában, s mutatnák, hogy mennyi, hogy mennyire
sok, hogy mennyire elég, hogy mennyire jó, mutogatnának egymásnak, s
öblögetnének ők, a némanéma és a süketsüket, és ott, abban a belső
fényben, a külső sötétség kivilágított előterében, valakit tépve szét
és falva fel, nem mutatnának többé semmit neki, nektek és nekem.
Nélküle.
Nélkületek.
Nélkülem.
|