Medeia
A négy szereplő olykor bátortalan táncba kezd. Karjukat párjukra várva
felemelik. Sosem tudhatják, ki karol beléjük a következő pillanatban.
Mert Jason olykor a másik nő felé sandít. Prepeliczay Annamária már
Kreón lányát, Kreuzát formálja, Krámer György pedig az unatkozó és
kissé pöffeszkedő királyt adja, aki ugyanúgy táncban forr össze röpke
pillanatra leányával, mint Medeiával, miközben Jason furcsa
szoborcsoportként Medeia kezét szorítva Kreuzát csókolja.
Zsöllye/Szepesi Krisztina
Táncterápia
… Vati Tamást mindig hiányolni kezdtem, ha kiment a színpadról. Kellene már neki egy főszerep, gondoltam…
Zsöllye/Helmeczi Hedvig
Bozgorok
Nincs bátrabb és veszélyesebb annál, mint ha a színészek saját magukat
játsszák, direktben beszélnek saját érzelmeikről, véleményükről, saját
problémáikat, kétségeiket osztják meg a nézőkkel. A Honvéd
Kamaraszínház új előadása azt az illúziót kelti, hogy itt nincsenek
áttételek. Főként Marosvásárhelyről érkezett színészek beszélnek az
erdélyi életről meg a hiányáról.
Zsöllye/Deutsch Andor
Barbara L.
Az előadás élőszerű képek sorozatát eleveníti meg mozgás és hang révén.
Az alkotó egyik legbensőségesebb kapcsolatáról vall: arról a képről,
amelyet gyermekként kialakított anyjáról: arról ahogyan ő látta mások
viszonyulását ehhez az asszonyhoz. És még ennél is tovább megy egy
lépéssel […] Zarnóczai Gizella nemcsak táncosként, hanem színészként is
jelentős teljesítményt nyújt.
Ellenfény/Miklusicsák Alíz
Via Italia
Könnyes szemmel siettem ki a VIA ITALIA előadásáról, mert [a társulat
tagjai] pokolian nagy és üres, pázsitnélküli, kopár pályát kaptak
örökségbe az öldökléssel, gyűlölettel és megalázásokkal teli, több mint
tíz év után.
Kilátó/Fekete J. József interjúja Deák Ferenccel
Andaxínház
Hát úgy néz ki a Geltz, mint aki nyugodt? Mint aki elsimítani igyekszik a gyűrődéseket?
Extasis '03 /D.A.
Hólyagcirkusz
Pompásan működik, mi több: hat, továbbá példaértékű – ráadásul éppen
nekem való. Többnyire olyan fiatalok alkotják, akik színészként és
zenebohócként is szépen állják a sarat…
Magyar Narancs/Marton László Távolodó
Utolsó Vonal
A kurzormozgatókkal a következő sor elejére állva a műveletek ismételhetők egészen az utolsó vonal két pontjának megadásáig.
M-Stub-BME/Ismeretlen szerző
Urbán András
„Az írás folytatása nem az előadás. Az előadás túllép az irodalmon. A
szerző létezése néha csak megnehezíti a helyzetet. Én akkor is, ma is,
ha kész művel dolgozom, önálló alkotásként tekintek az előadásra.”
Színház/Balog József
Négyhangú opera
Tom Johnson 1971-es darabja valódi opera-kuriózum. Zenéjében némiképp
repetitív és minimalista. A mű négy zenei hangból áll (D, E, A, H), és
zenekarában mindössze két hangszer (zongora és fadob) található,
viszont humorban párját ritkítóan bővelkedik.
Art magazin
A per
Ebbe a színpadképbe még a Merlin Kamratermének lepukkantsága is
beleillett! Rengeteg groteszk mozgás – meglepő, mi? – és sok humor! Ami
kicsit fárasztó, hogy a darab teljes menetideje kb. három óra, de
mindez két felvonásban, vagyis szusszanhatunk.
Origo fórum
Retina
Goda Gábor rendezésében az egyszerű munkahelyi baleset nehezen
megválaszolható filozófiai kérdést vet fel: mit viszünk magunkkal
útravalóul odaátra? Azt, amit a recehártyánkon rögzült utolsó képekből
agyműködésünk leszűr? Vizuális információt gyorsan feldolgozó korunk
bölcseleti mottója lehet: kukkoltunk, tehát voltunk. De manapság olyan
ritka a megkérdőjelezhetetlen bizonyosság.
Magyar Hírlap/Kutszegi Csaba
Kárhozat kertje
Az Apokrifok persze sokat tudnak arról, hogy a bukás nem idegen az
angyaloktól, az emberek is ekként lehetnek egy égi mésalliance
teremtményei, továbbá hogy a démonok mennyei inverzként is szemlélhetők
s a többi.
Sznház / Nagy András
Táncterápia
Alanyi jogon jár mindenkinek a nagy össztáncban a saját hely. Bozsik
Yvette a Táncterápiával azt állítja, hogy a táncolni akarás egyenlő az
élni akarással
Magyar Hírlap / Kutszegi Csaba