Ha nem tudnátok, kultúréhes barátaim,
Szegeden nyolcféle nő jár színházba. Mármint azok közül, akik említésre
érdemesek — de hát melyikük ne volna az? E nyolc csoportból három
olyan, melyet bármelyik keleti uralkodó is kitüntető figyelmére
méltatna; egy a sánta kutyánál is rosszabb, két kategóriába tartozók
alig nőttek még ki a gyereksorból és vagy hatféle lehet, amelyik, ha a
szerelemről kérdik, azt feleli, az mindennél előbbre való. Négyféle
azonban később ezt visszavonja, háromféle pedig nem mond igazat.
Átfedés lehetséges.
A színház vonzza a szép nőket. Színpad vagy akár nézőtér közelében
szinte mind kivirágzik: háta egyenes lesz, vállát nyugodtan leengedi,
ringón lépked vagy csak ül és mosolyog, míg halántékán izzadtságcsepp
fut végig. Azok számára, akik a második sorba vagy még annál is hátrébb
kerülnek, megkettőződnek az előadások: míg a reflektorfényben történik,
aminek történnie kell, egy a nézőtéren szabadon maradt váll, nyak és
lapocka versenyre kel a produkcióval és végigjátssza a maga kis
játékait. A széphátú nők: ők az egyik a nyolcból. A szabályok mindig
szabályok maradnak: nyolcféle nő jár színházba, sem több, sem kevesebb.
|