Ősszel az ötödik tanévet kezded a Színművészeti Egyetem dramaturg
szakán, közben évek óta vezetője vagy egy alternatív társulatnak.
Először színészhallgatókkal kezdtem el dolgozni, de ők annyira le
vannak terhelve, hogy nem fért bele az idejükbe ez a fajta
elfoglaltság. Ekkor találkoztam egy csoporttal, akik éppen végeztek egy
színiiskolában és dolgozni szerettek volna, aztán még mások is
csatlakoztak. Az első előadásunk címe Kelet-Nyugat volt.
Te írod a darabokat a társulat számára.
A Kelet-Nyugat egy nó-dráma és két másik, modern egyfelvonásos volt egy
este, ezeket még nem én írtam. Ezután jött az Algebra. Adva volt hét
fiatal színész, rájuk kerestem darabot, amelyben mindegyiküknek
izgalmas feladata lehet, de nem nagyon találtam ilyet. Praktikus
szempont az is, hogy ha a saját darabomat játsszuk, akkor nincsen
probléma a szerzői jogokkal. Egy életérzésből indultam ki, a
huszonévesek között tapasztalható kiábrándultságból,
elkeseredettségből. Az Algebra egy éjszaka alatt játszódik,
krízishelyzetekről szól, párhuzamos történetek a mai Budapestről.
Megírtam a szövegkönyv első változatát és aztán ez még alakult a
próbafolyamat során.

Amikor Harold Pinter a saját darabjait rendezte, rendszeresen élt azzal
a fordulattal, hogy „a szerző itt valószínűleg arra gondolt”…
Valóban két másik ember a szerző és a rendező, van, hogy vitatkozom
magammal, esetleg haragszom rám, vagy nem is értem próbán a
szerző-magamat. Van azonban egy nagy előnye annak, ha a saját
szövegével dolgozik az ember. Ha mondjuk a Hamletet rendezi valaki,
akkor nem tud nem reflektálni a darab addigi játszástörténetére, még ha
nem ez a fő célja, akkor is törekszik arra, hogy különbségeket mutasson
fel a mások Hamletjeihez képest. Ha a saját darabomat viszem színre,
akkor csak a csupasz történetre koncentrálok, sokkal szikárabb az
előadás.
A THEALTERen az Arabeszk című előadásotok szerepelt.
Ezt egy francia regényből írtam, amit nagyon szeretek, A szerelem sivataga a címe, Francois Mauriac írta, akit mára teljesen
elfelejtettek, pedig 1950-ben ő kapta például az irodalmi Nobel-díjat.
A Nóra egyik próbáján Tabi Orsolya furcsán fésülte a haját, és ahogy
ránéztem, az jutott eszembe, hogy pont így nézhet ki A szerelem
sivatagának egyik főszereplője. Elkezdtem gondolatban kiosztani a
szerepeket a társulaton belül, és kiderült, hogy meg tudjuk csinálni.