Sokan,
akik látták az előadást, azt mondják, hogy ez nem színház – mások
pedig, hogy nagyon jó ötletek vannak benne, de nincs gondolati egysége
a darabnak. Mit szól mindehhez?
Valóban nem célzott színház: egy alkotás, mindegy, hogy milyen
kategória. Elkezdünk csinálni valamit, ami megtalálta a formáját, nem a
formát kerestük először. Arról pedig, hogy van-e gondolati egysége vagy
nincs, azt mondom, egy előadás vagy beindítja a néző képzeletét és
akkor működik, vagy nem és akkor csalódás. Szilánkokra épül az egész,
töredékes – hogy egységes lesz-e, vagy sem, a nézőn múlik.
Térjünk át egy részletre: kíváncsi vagyok, miért pofoztatja meg magát?
Visszakérdezek: ön szerint miért?
Kiszolgáltatottságot sugall vele.
Igen, valahogy erről van szó, hogy minden amit csinál az ember,
visszaüt, ugyanígy az alkotás is, a tetteink kiszolgáltatottjai
vagyunk. Én erre gondoltam, de lehet, hogy más másra gondol, nincs
rossz válasz, mindenkinek a saját igazsága az igazság, nem az enyém.
Nem az a lényeg, én mit gondolok, hanem az, vajon mit gondol a néző?
Ami engem érdekel: hogy az előadás gondolkodtat-e.
Hogyan lett ilyen komplex a játék?
Ez az Artusnál egy tendencia. Igenis, egyszerre van jelen a
képzőművészet, a mozdulat, a tánc és a computer, ma már egyre inkább. A
világ is komplex, és mi ebben a világban nem kinyilatkoztatni,
prédikálni akarunk, hanem keresgélni, kérdezgetni. Mi sem vagyunk
biztosak a dolgunkban. Minket sokszor vádolnak azzal, hogy nem törődünk
a közönséggel: dehogynem, együtt gondolkodunk velük.
Vonatkozó előadások:
PORTRÉ C/VIII-IX. 07.29.21:00
PORTRÉ C/VIII-IX. 07.29.23:30
|