Negyven fokban (árnyékban, ahol
ülünk, csak 35) elég nehéz nagyívû, mélyértelmû, hogy azt ne mondjam,
filozofikus beszélgetéseket folytatni tengeren-túliakkal egy másik
nyelven, amit ugye az ember nem anyanyelvi szinten, de azért mégis
valahogy…

A
kávézó terasza kicsinek tûnik, mindenkivel sorra kezet fogok, ennyi új
név, akár egy osztály, ezt nehéz lesz megjegyezni, de törekedjünk az
egyszerûségre, és maradjunk a tényeknél. A korántsem egyszerû párbeszéd
– egy a tizenöt ellen aránya – során az amerikai csoportnak sikerült
néhány alkalommal meglepnie. Röviden: több mint tíz éves munkájuk
eredményét láthatja szerdán este a közönség a Régi Hungáriában.
A történet eleje pont olyan, mint a mesékben. Találkozott két
mûvész, Bob Jones és Danny Fruchter, és elhatározták, hogy a
továbbiakban együtt dolgoznak. Datálódott ez 1990-re, amikor is Danny-t
már nagyon érdekelte az antik görög civilizáció, kultúra és irodalom.
Persze, ezt nem Danny mondja el, ô csak mosolyogva hallgatja Bobot a
hôskorszakról. A társulat két évvel késôbb már fellépett Kolozsvárott
egy színházi fesztiválon, 1994 óta pedig meghívnak csoportokat és
viszonozzák a vendégjátékokat.

A következô években megjárják Svédországot, Ciprust, s most érzik
azt: készek arra, hogy a nagy út tapasztalatait, amelyet spirituálisan,
testben, szellemben és lélekben bejártak, bemutassák a közönségnek.
Arra a kérdésre, hogy izgulnak-e az elôadás fogadtatása miatt, Danny
röviden válaszol: két dologra van szükségünk: csak színpadra, ahol
táncolhatunk, és nyitott emberekre.
Az antik görög kultúra elôtt fejet hajtva három darabon dolgoztak
az elmúlt idôszakban. A szegedi közönség a Trójai Nôket (The Women of
Ilium) lát-hatja, a darab Euripidész görög tragédiájának feldolgozása,
egyfajta rituális, dobokkal és énekkel kísért táncszínházi elôadás.