A táncosok vonatra szálltak, lent játszott a rézfúvós zenekar, mi meg
tapsoltunk, bravóztunk, reméltük, lesz még egy ráadás, egy nóta, hogy a
fülünkben reggelig csengjen ez a muzsika, integettünk a feketébe
öltözött házaspárnak, akik korábban vulkánfíber kofferrel ültek egy
padon, integettünk a takarítónak, aki lerogyott a székére, és némán,
fáradtan meredt maga elé, amikor a népek kivonultak, mert megérkezett a
vonat.
A brassói pályaudvar színes forgatagában elvegyülve hosszú pillanatokig
mi magunk is azt hittük, tudunk táncolni és muzsikálni, ritmusra
mozdult a lábunk, és arra vártunk, hátha derékon kap valaki és visz be
a tömegbe egy jó kis táncra, mi voltunk a vőlegény és a menyasszony, mi
voltunk a kontrás és a trombitás, mi voltunk a dobos, és mi voltunk a
férfi, aki nyakán kidagadó erekkel, teli torokból énekelt.
Szeretnék még sokszor integetni a Válaszútnak, ott, a pályaudvar sínjei
között állva, remélve, hogy a vonat egyszer még visszahozza őket.
A Brassói pályaudvar című sokszereplős tánc-performansz lekörözte a
pesti bemutatót: Szegeden, a Thealter 2003 fesztiválon az óriási
érdeklődés miatt az első, kilenc órás előadás után éjjel fél
tizenegykor ismételni kellett. Szívesen tették, szívesen vettük. Teljen
meg máskor is a szegedi Nagyállomás összes tere vérbő szerelemmel!