Cselekedeteink legmélyén mi magunk, a szabad én, a csodálatos szabadság.
"Négy mikrofon, egy hokedli, egy lámpa, egy bölcsőszerű fél hordó és
négy ember a színpadon. Két nő és két férfi. Semmi más. Vagyishogy
nincs is szükség semmi másra, ha sikerül kifejezni a kifejezhetetlent.
Óriási tér egy magányosan üldögélő, álldogáló, térdelő ember számára,
akit a nézőtér vagy a színpad három pontjáról vallatnak. Záporoznak a
kérdések, egyre kellemetlenebbek, egyre elviselhetetlenebbül
lemeztelenítők. A határozott, kigondolt mondanivaló megdől, az
irányítás kicsúszik a beszélő (immár vallatott) kezei közül, és a
kérdező lelkiismeretszerű felülemelkedése elkerülhetetlen. … A színpad
csupaszsága párosul a zenétlenség sivárságával, a tettek és a szavak az
emberi gyarlóságot keményen, olykor kíméletlenül levetkőztetik, szemünk
elé tárva a lélek és a szellem dantei köreit, gyűrűit és bugyrait,
amelyek erős, ragadós hálót szőve fogva tartják a kitörni vágyót.
Tükörbe nézni, és onnan látni az éktelenkedő foltokat, megrázkódni a
kimondottak súlyosságától, rögeszmésen keresni a kiutat magányból és
kilátástalanságból - ezek is a létszemlélet színpadi mondanivalóvá
formált elemei, amelyek kitárják az ajtót a folyton elhessegetett, de
létfontosságú ideák előtt. Igazság és őszinteség nélkül ugyanis
semminek nincs értelme, legyen bármennyire fájó vagy nevetséges akár."
(Török Arnold: Játék a rémálmokkal, Magyar Szó, 2007. június 13.)
szereplők: Béres Márta, Erdély Andrea, Mészáros Árpád, Mikes Imre-Elek
jelmez: mindenki abban alszik, amiben akar
műszaki felelős: Úri Attila
hangtechnika: Gál Attila
rendező: Urbán András
Felnőtteknek szóló előadás.
www.urbanandras.com
www.kosztolanyi.org
|