Mint elefántormány, a porszívó is
fallikus szimbólum, ezért is idegenkednek az igazi machók a
kézbevételétől. Nem így a fiatal lányok. A darab koreográfusának és egy
Rakétának az intim együttléte, valamint közvetlenül ezután a vetkőző
kvintett sokat ígért az egyszeri nézőnek. Hiszen a mester is megmondta,
mi kell a sikeres darabhoz: cici, punci, és a néző elégedetten távozik.
Valószínűleg ezt tanítványai is tudják. S, vajh, mit adott még át az
ősz mester tanítványainak, azt a második darabban hiába is keresnénk.
Uncsi – mondhatnánk pestiesen, a lányok lassú színpadi rohangálására,
amiből még az ifjonti hév is hiányzott, ezért ugorgyunk is. Ami erény a
futószalagnak, vagyis az egyenletes tempó, az nem tesz jót egy
táncdarabnak. Ez az alapproblémája mindkét koreográfiának. Az első
részben legalább a kellékek nem bizonytalanították el annyira a
lányokat. Bár még mindig töröm a fejem, hogy azokat a szerencsétlen
piros kendőbe kötött ping-pong labdákat miért kellett a halálba rázni.
Tudom, a tánc absztrakt műfaj, kiműveletlen agyam ehhez még biztos
kevés. A lényeg, a lányokban az elégedettség és a büszkeség már megvan,
csak egy-két apróság hiányzik, mint tánctudás, légiesség, mimika,
alázat.