Keresés
 
  A program | A fesztiválról | Archívum | Sajtószoba | Linkek  
 

THEALTER / Exstasis - 1998. évfolyam - 5. szám / No kép: + rovat

 

Lapszámaink

S. Sz! - NO KÉP: +

nyomtatható verzió

Nickelsdorfi fellépése után nem jön el Szegedre Kaffe Matthews, a magát virtual violin virtuosoként +határozó nő.
A kitűnő improvizatív muzsikus LiSa nevű, digitális zenész partnernőjével nem lesz itt, amely nem más, mint egy olyan sampling-szoftver, ami K. M. (vvv) elektromos hegedűjét és énekhangját manipulálja. Ennek a párkapcsolatnak
a koncertszerű +valósulása a természetes viszony (= bináris művész + digitális segédművész) miatt nagyon érdekes élményt nem fog adni pénteken este
a JATE Klubban. Tudniillik, amit nem láthatunk majd az, ahogyan az élő művésznő zenét generáló mozgása valami teljesen más hangot eredményez, mint amit várnánk. Ez utóbbi az időben is érvényes: a real time-késleltetésből adódóan a szemünk láttára vonóval megvont, stb. hangokat csak később halljuk meg – ha egyáltalán azonosítani tudjuk őket az eredeti cselekvéssel. Ez a szájberművésznő kifinomult arányérzékkel képes a digitális zajokat és az első pillanatban klasszikusnak tetsző, harmonikusan szóló, ejtett vonós futamokat kombinálni. K. M. (vvv) egyébként olyan kitűnő csoportokkal dolgozik együtt, mint a – 21. század “láthatatlan vs. anyagtalan” avantgárdját előre vetítő – amszterdami STEIM Stúdió, a modern akusztikus robot- és médiaművészet egyik legfontosabb műhelye. Nos, a virtuális azt jelenti, hogy “lehetséges”, ezzel szemben sokan azt hiszik, a “nem valóságos” szinonimája. Ez persze nem így van. Nekünk nem kell majd ezzel sokat foglalkoznunk, mert nem lesz itt ebből semilyen látvány.

Vonatkozó előadások:
Zene   07.24.23:00

5.oldal

Vissza a tartalomjegyzékhez Az oldal tetejére
 

2025 THEALTER

Impresszum    Oldaltérkép    Adatvédelmi elveink   Bejelentkezés   Regisztráció