Egy díva (utó-)élete. Egy színésznő, egy ember, egy asszony portréja – útkeresése, tévelygései, harca önnön sorsával és önnön sorsáért. Egy színész, kortársunk gondolatai, személyisége, látásmódja. Egy asszony szokatlan ereju kitárulkozása, vallomásai, ég- és pokoljárása. Egy színész, egy férfi, egy ember vívódásai, gondjai, harcai a művészi és emberi fennmaradásért. A rendhagyó előadásban egy színész, Menszátor Héresz attila bújik bele a hajdani nagy magyar tragika, Jászai Mari bőrébe (képletesen és valóságosan is); így, „ketten együtt” vallanak az emberi és művész-sors örökérvényű kérdéseiről, színházról és létezésről, férfi-nő kapcsolatról - sajátos fénytörésben.
„Menszátor új kifejezési formát keres, túl a Jászai-féle hasonló(ott)ságon, ezért talált rá a naplóból írt monodráma mufajára. a napló a legmélyebb önvallomás, ugyanakkor elkerülhetetlenül van benne egy kis öntetszelgés, önsajnáltatás is. Menszátor az utóbbira ironikusan tekint, nem menekül előle, de a meg nem értett muvész lelki mocsarába sem hajlandó belesüppedni. Az előadás nem redukálódik a művészsors siratására, a bírálat nem bonyolódik meddő okoskodásba, amikor „az ész a rajongás kihűlésével egyeduralomra jut”. az általános érvény ellenére a reflexiók mindvégig megmaradnak az önvallomás szintjén.” (Selmeczi Bea: Élet az emléktáblán, Jászai Mari, www.lap.szinhaz.hu)
AZ ELŐADÁS A SZÍNHÁZI DOLGOZÓK SZAKSZERVEZETE TÁMOGATÁSÁVAL JÖTT LÉTRE.
sedin@t-online.hu
|