Ezeket a technikákat korábbi munkáim során olyan mesterektől sajátítottam el, mint Csetneki Gábor (Szárnyak Színháza) és Oleg Zsukovszkij (Derevo, La Pushkin Theatre). a gyakorlati tapasztalatok azt mutatják, hogy az intenzív fizikai tréning lehetőséget teremt a színész számára, hogy képzeletét kreatív módon használja fel, alkotóerejét fejlessze, és ezek segítségével olyan új területeket fedezzen fel önmagában, melyeket hasznosítani tud későbbi munkáiban. Ezeket a több ezer éves távol-keleti tapasztalatokra épülő gyakorlatokat Jerzy Grotowski és Min Tanaka (butoh) is alkalmazta. Lényegük a színészi aktusnak és cselekvésnek a hitele, hogy az előadó dolgozott magán, így egy megváltozott, új, nyitottabb lelkiállapotba kerül. Ez egy olyan módszer, amely segítségével a színész a mindennapi gátlásokat és maszkokat le tudja vetni, és új viselkedési szerkezeteket hozhat létre. Célja többek között egy intenzív, teremtő tudat kialakítása. a színésznek az a dolga, hogy a szívét az igazság szintjére emelje, hogy a testét és lelkét minden oldalról alkalmassá tegye arra, hogy az egy hangszerré váljon, amin aztán játszani kezd – mondja a keleti nó színház is. Mindezen gyakorlatok és metódusok közös gyökere: a testi készenlét vezet a lelkikészenléthez. Barna Gábor Botond
A tréningre elsősorban egyetemisták, főiskolások jelentkezését várjuk! Jelentkezés: személyesen a fesztivál ideje alatt, július 23. szerda 16.00 órától július 25. péntek 13.00 óráig a helyszínen (JaTE Klub), az információs pultnál, vagy e-mailben a czenezoltan@t-online.hu címen. Megfelelő öltözet (tréningruha) szükséges.
A TRÉNING DÍJTALAN
|