A kaposvári színészhallgatók rendhagyó tantermi előadást hoztak létre. A próbafolyamat során megismerkedtek Moliére klasszikus szövegének mélyrétegeivel, a klasszikus vígjátéki szituációk működésével, ezáltal pedig közvetve a lélektani realista színjátszás legalapvetőbb fogásaival is. A Parti Nagy Lajos-féle roncsolt nyelv elsajátítása és működésének megértése viszont külön nehézséget jelentett. Az alkotók szeretnék a közönséget közvetlenül megszólítani: az intim közelségben, gyakorlatilag üres térben zajló előadás a nézőkhöz közel viszi azokat a témákat és problémákat, melyek a modernizált klasszikus szöveg szereplőit foglalkoztatják: képmutatás és hűség, csalás és szeretet, mindez fiatalos, friss lendülettel, élő zenével kísérve.
„Mert az igazság az, hogy ma nincs vigyázó, bölcs hatalmasunk, aki az ájtatosság és kétszínűség ellenében rendbe tenné a vakhit burjánzó ostobaságából következő önsorsrontást. És nem, a Kaposvári Egyetem előadása korántsem az aktuálpolitika bulvárszintjén fogalmazza meg ezt az állítást, de Orgon vakhitre épülő személyes történetét transzparenssé és fájdalmasan jelenidejűvé tudja tenni, miközben nem felejt el szórakoztatni sem.” Zsedényi Balázs: Haza lehet menni, 7ora7.hu
www.ke.hu
Sorvezető – a MASZK Egyesület beavató színházi nevelési programjának előadása.
|