a költő: Weiner Sennyey Tibor a színészek: Móga Piroska, Ilyés Lénárd a zenész: A. D. Lukacs a képzőművész: Szabó Kristóf közreműködnek még: egy gitár, egy hegedű és egy körtemuzsika
„Mindent el kell kezdeni elölről, és mindent újra végig kell élni. Meg kell tanulni a reggelt és az éjt ismét csak nézni, nézni. Úton lenni, menni, hogyha úgy kell, érkezzünk el Sehovába, Ráülni a Senkikirály szellővasú trónusára.”
Kortárs szerelemversek, avagy bolyongások a lét határain innen és túl.
Az előadás a harmincas éveit taposó író és neonomád utazó, Weiner Sennyey Tibor lírájába enged bepillantást. Megtudhatjuk belőle, milyen illatot érezhetett a költő, amint ifjúkorában lábaival elengedte kétkerekű biciklijének mind a két pedálját; jókedvre derülhetünk egy finomra hangolt Ady-parafrázis kapcsán; és az is kiderül, mi történt, midőn a költő Jáván a táncosnővel találkozott. A verskoncert, amelynek lenyomataként ez alkalommal élőben egy kép is megszületik, eddig a POSZT-on, az Ünnepi Könyvhéten, az Ördögkatlanon és a Bakelitben volt látható-hallható.
Weiner Sennyey Tibor első kötete 2005-ben A természettel való kapcsolat újragondolása címmel jelent meg, ezt követte a Versek a kisházból (2007), majd a A tengerszint feletti magasság meghatározása (2008). Indonéziában, Jáva és Bali szigetén töltött hónapjait A vándorló királyság című esszékötetben foglalta össze, amely részletesen ismerteti a jávai költészetet, irodalmat, beszámol az építészetről, táncokról és a wayang-bábjátékról, továbbá kawi versek első magyar fordításait adja közre. 2012-ben jelent meg Gül Baba című kisregénye. 2013-ban mutatták be első drámáját, a Szapphót, amit 2014-ben követett a Cicero Szicíliában. Szegedi egyetemi évei alatt két évig irodalmi- és tervezőszerkesztője volt a bölcsészkar Bölcső, majd másfél évig a Szabad Ötletek című lapjának. Több éven át a Drót című irodalmi kiadvány alapító alkotójaként is tevékenykedett, emellett a Déltenger antológia és az Irodalmi Jelen szerkesztője is volt.
Móga Piroska a Kaposvári Egyetem végzős színművész hallgatója, jelenleg a budapesti Radnóti Színházban tölti gyakorlatát. Játszik többek között A csillagos ég – avagy a nemzetközi sikerre való tekintet (r.: Mohácsi János) és az Anatol és a nők (r.: Bálint András) című előadásokban. Szabó Szonja Komoly dolgok és Deák Krisztina Aglaja című filmjében is szerepelt, utóbbiért a bulgáriai Arany Hársfa Filmfesztiválon a Legjobb női alakítás díját vehette át. A Régi Zsinagóga tavaly őszi programsorozatában játszott a Kaposvári Egyetem Művészeti Kara akkori IV. éves hallgatóinak Tartuffe előadásában, az idei THEALTER fesztiválon pedig részt vett Horváth Csaba workshopján.
Ilyés Lénárd szabadúszó színész, az Amargant Színházi Műhely alapítója és művészeti vezetője. Több kőszínházban (Szegedi Nemzeti Színház, Budaörsi Játékszín, Karinthy Színház) és független társulatban (Radikális Szabadidő Színház, Andaxínház, GoBe Társulat, Teatro Novogo Fronta) dolgozott, mostanában főleg saját produkciókkal lép fel. Tíz éve készít pódium-előadásokat, jelenleg is játszott monodráma estjei a Novecento és az Algernon-effektus, kétszereplős előadásai pedig az Étellift, a Papírvirágok és a Halottaskönyv. Legutóbbi verses projektje, az Énekmondó nemrég vendégszerepelt Svédországban. Az elmúlt években a Tolnai Tánclexikon, a Nincs mitől félni, a Halottaskönyv és a KIFELÉ! Című előadásokban lépett fel a Régi Zsinagógában, valamint a THEALTER fesztiválon.
A. D. Lukacs (Lukács Ádám Dávid) a gitár mellett basszusgitáron és dobon játszik. Első fellépéseire a győri Keleti István Művészeti Iskola színjátszókörének „KocsmaSzínház” estjein került sor, majd részt vállalt Cseh Tamás Mélyrepülés c. művének újjáélesztésében és dolgozott együtt színházi társulatokkal is. Szólókarrierjére (Duke Bluebeard) tavaly óta fektet nagyobb hangsúlyt, de a budapesti indie szcéna több új formációjával, előadójával is zenél (Sinus Node, Girls Say Yes) és rendszeresen feltűnik újszerű művészeti kezdeményezések résztvevőjeként is.
Szabó Kristóf 2012-ben végzett a Magyar Képzőművészeti Egyetemen, ösztöndíjasként nemzetközi tapasztalatokat is szerzett a drezdai Hochschule für Bildende Künste Dresden művészeti egyetemen. Aktív alkotója a Müszinek, Budapest egyik legnagyobb független művészeti műhelyének, és a ColLab művészeti csoport keretein belül performanszokban is részt vesz, együttműködve más művészeti ágak művelőivel.
„Pont megfelelő hangulatot festett a versekhez Lukács Ádám Dávid gyönyörű gitárjátéka, Móga Piroska hegedűje is csak kísért, nem tolakodott, mégis erőteljes volt. A hangja pedig egyszerűen megbabonázta a közönséget. A legnagyobb meglepetés számomra Illyés Lénárd szuggesztív hangja és arcjátéka volt, ritkán láthat az ember ennyire erős előadást ebben a műfajban.” Krausz Dávid: Katlanblog: öt nap a kulturális katlanfüstben - 7. Ördögkatlan Fesztivál
Interjú Móga Piroskával
Fekete Attila fotógalériája itt.
Két dal:
www.amargant.wix.com/amargant
|