Marketing receptre2016.07.26.
Vagdalt Kriszti
A délutáni kánikulában csak a legbátrabbak merészkedtek a szentesiek előadására a Klauzál térre. Így is szép számmal ültük körbe a román-magyar megegyezés emléktábláját viselő házat. Nagyon stílusos volt a helyszín, jobbat nem is nagyon találhattak volna: voltak pillanatok, amikor a falon lévő koszorúk az előadás részévé váltak.

A szűk fél órás darab leginkább úgy jellemezhető, mint az Ahogy tetszik, az István, a király és kortárs intertextek, reflexiók szimbiózisa. Még inkább gegek halmaza, amik között idegenül szólalnak meg a shakespeare-i szövegrészletek – nem is olyan hitelesek, mint a hozzátűzdelt modern betétek.

Mindennek a központjában pedig a nép jól irányzott vezetése, ahogy nekik tetszik (és itt nem a népre gondolok). A marketing mindent elárasztó rendszere. Itt is – ott is. Jó szlogenek. Ígéretek halmaza (akármilyenek). Mindezek időzítése gyarlósághoz kötve.

Még ha dramaturgiailag meg-megbicsaklik is a történet, egy-egy váltás túl hirtelen, nem következetes, nem érdekel, hagyom magam sodródni a fiatal lendülettel, ötletekkel.
Amúgy meg ők is marketingelemek, ha akarják, ha nem. Méghozzá a THEALTERé.
(Horváth Mihály Gimnázium, Szentes: Ahogy nekünk tetszik)
Fotó: Révész Róbert
|