Search
 
  Program | About Thealter | Archive | Press | Links  
 

THEALTER 2011-1 / July 21, Thursday

 

Performance

Blog
most már valóban vége - blogzárás fesztiválajándék, önkéntesbúcsú a zsinakertben thealterkék - idegen tollakkal bréking nyúz: rabló támadt a thealter közönségére! kellemetlen bejelentés mady baby - tipikus K európa one girl - béres márta cool show napi p-teszt (érti, aki érti) táncos webmumus odaszólások balogi arany aradi kamara/góbi rita utolsó tangója felkészülni a hangulatra -pillanat, képek a zsinából testodüsszeia - aki nem félt, az bement trefeliék a téren tapsolj jelnyelven, és dont forgetit! india, szerelem drámais vissza a természetbe tapsolj, ha tudsz jelnyelven - és dontforget it! metanoia, 13 hónap idén is vége van, de fejben még nincs hungarian belmondo othello - végre tánc! visszautasíthatatlan ajánlat közkívánatra: önkéntes song freddy krueger, karistolj még! bach szvit no1 prelude kdsz: éljen a szerelem édes enikő a csillag börtönben szakadékszél józsika csütörtököt songok napja is meg nem is mtk: az anya arca sötét betöretlen csikók a soha vissza nem térő/pintér béla társulata hová szaladsz, kislány? tenap megnyitotta, aludtunk rá egyet nora reloaded/kezdjük a végén és a nulladik napon rasszista-e vagy? pandorama/szóról szóra kvartett bloggerszív párbeszéd minden megvan/ha nem vagy ott, akkor halott U21 - visszaszámlálás

Details

Print page

Lábjegyzet (Footnote) Theatre (Szeged): The Desire of the Living

21. Thursday 21:00     Cellar Theatre

70'

cast: Tóth Szilvia, Végh Emese, Baksán Mónika, Nagy Brigitta, Gyorgyevics Milán, Bács Péter, Alpár Viktor, Nagy Bettina, Bodnár Dóra, Imre Krisztián
assistant to the director and prompter: Bitter Csilla Enikő
lights and sound: Kiss Tímea
director: Varga Norbert

„we create a circle around us in vain – the outside world follows us night and day”

Shakuntala is a fairy child. She lives in the forest in solitude and speaks the language of birds. When she meets King Dusjanta, she falls in love with him at once. Though Kama’s arrow hits both of them, a curse separates the lovers. The beautiful recluse has to make a sacrifice for the presumptuous king. Our heroes cannot even reckon upon the whimsicality of gods and instead they have to take the advice of the wise: “we have to bear life as we can live it.”

The gates of eternal life open up in Shakuntala, the two thousand year-old play written by Kalidasa, though the shadow of gods poisons the eternity of love. Géza Hegedűs relied upon the work of the great Sanscrit poet and adapted the fascinating story of the recluse in his book The Ring of Shakuntala.
Footnote Theatre from Szeged used both authors’ work in order to stop time for a while. The young company stages ancient feelings and doubts: they are sitting on the bank of the sacred Ganges, meditating on issues like sin and respect, affection and sacrifice, love and death.

The ex-members of Öthalmia Drama Group founded Footnote Theatre with the intention of addressing the young generation. A footnote is a way to give additional remarks to written works. This concept can also be applied to our theatre, as we would like to express and form our opinion. We get inspiration from values and ideas we think are important, be they written, staged or music-based.

To see picture gallery click on image
 
to top
 

2025 THEALTER

Imprint    Sitemap    Privacy policy   Sign in   Registration