Search
 
  Program | About Thealter | Archive | Press | Links  
 

THEALTER 2011-1 / July 19, Tuesday

 

Performance

Blog
most már valóban vége - blogzárás fesztiválajándék, önkéntesbúcsú a zsinakertben thealterkék - idegen tollakkal bréking nyúz: rabló támadt a thealter közönségére! kellemetlen bejelentés mady baby - tipikus K európa one girl - béres márta cool show napi p-teszt (érti, aki érti) táncos webmumus odaszólások balogi arany aradi kamara/góbi rita utolsó tangója felkészülni a hangulatra -pillanat, képek a zsinából testodüsszeia - aki nem félt, az bement trefeliék a téren tapsolj jelnyelven, és dont forgetit! india, szerelem drámais vissza a természetbe tapsolj, ha tudsz jelnyelven - és dontforget it! metanoia, 13 hónap idén is vége van, de fejben még nincs hungarian belmondo othello - végre tánc! visszautasíthatatlan ajánlat közkívánatra: önkéntes song freddy krueger, karistolj még! bach szvit no1 prelude kdsz: éljen a szerelem édes enikő a csillag börtönben szakadékszél józsika csütörtököt songok napja is meg nem is mtk: az anya arca sötét betöretlen csikók a soha vissza nem térő/pintér béla társulata hová szaladsz, kislány? tenap megnyitotta, aludtunk rá egyet nora reloaded/kezdjük a végén és a nulladik napon rasszista-e vagy? pandorama/szóról szóra kvartett bloggerszív párbeszéd minden megvan/ha nem vagy ott, akkor halott U21 - visszaszámlálás

Details

Print page

Arad Chamber Theatre (Romania) - MASZK Association (Szeged): Heiner Müller: Quartet - première

19. Tuesday 23:00     Old Synagogue

65'

Merteuil: Éder Enikő
Valmont: Harsányi Attila
translated by: Földényi F. László
adapted by: Láng Zsolt
set design: Albert Alpár
assistant: Fekete Réka
lights: Turcsányi István
costumes and props: Balázs and Marek Co.
director: Balog József


Müller’s play gives a sensitive and passionate as well as accurate and exhaustive account of how the European man got lost both ideologically and socially. Laclos’ epistolary novel is a good excuse for Müller to adapt Dangerous Liaisons into the set and time of two people’s fatal game – mainly as the last chance for love and pleasure. The presentiment of revolutionary changes and the reminiscence of the permanent third world war control and extend the possible interpretations, since this ‘Revolution’ has become a meadow where everything seems to dry out. The third world war was actually the cold war but these times, together with Müller’s period, are long over.

Only man remained.

Not in his place, not thrown in history, but rather involved in virtual space. Only man remained, the body and passion. Or suffering is a more appropriate term.
A giant body operates in the play whose prisoners are unable to get free, they don’t even want to be free. They are playing, playing with the loyalty of others, the virginity of others and with their own devastating discernment.
They are too clever to be humans but too much lost to be animals.
Their theatre is an empty skeleton in which everything goes on.

“The theatre of beasts”, says Valmont.

Though the beasts of the era are not real anymore.
But let’s imagine for fun that two beasts long for each other’s flesh.
Their hunger is uncontrollable, their stomach is a bottomless pit.
They applaud themselves in an empty theatre.

Curtain.

Supported by: Bethlen Gábor Fund, the Local Government of Arad (RO), the Local Government of Szeged, MASZK Association (Szeged), Factory Creative Studio (Szeged)

www.akamara.ro

Supported by:

the Local Government of Szeged

MASZK Association

Factory Creative Studio

To see picture gallery click on image
 
to top
 

2024 THEALTER

Imprint    Sitemap    Privacy policy   Sign in   Registration