A Gyerekességek című előadás nem „gyerekjáték”, nem gyermeki jópofáskodások láncolata, csak a felnőtt tekinti pejoratív hangsúllyal annak. Az érzékeny gyermeki lélek ártatlan tiszta tekintetével tárulkozik fel előttünk, érzelmei tiszták, tiszta a viszonya a világhoz, a világ borzalmainak érthetetlenségéhez. A gyermek már nem gyermek, de még nem is felnőtt, prepubertás korban van, a világ megértésének senkiföldjén bolyong. Metafizikai szorongással tekint a testi titkok, a lélek halhatatlansága felé. Időben, térben, bárhol, bármikor megtörténhet a játék. Kezdet és vég között a gyermeki lélek mélyére hatolni, ebből csak harsány kacagással, borzalmat elűző nevetéssel, illetve zokogással lehet menekülni. Vagy ha nincs más kiút, meg kell osztani a nézővel. Akárcsak az artézi kút esetében: minél mélyebbre ásunk, annál magasabbra szökken az ár. Felnőtt színész alakítja a gyermeket, illetve azokat a felnőtteket, akik körülveszik: abszurd, groteszk módon megjelenítve őket, egy „többszereplős” játékká varázsolva a színpadot. Raymond Cousse, író, rendező, színész, akit a „francia Latinovits”-nak is nevezhetnénk, önmagának írta darabjait, önmagának, önmagáról, egyéni világérzést megvilágítva, egyetemes érvényességgel. Gyerekességek című darabját, mint „kult-eszmét”, a világ minden táján játsszák ma is. A mindenkori gyermek kis harcos: kardja a szeretet, pajzsa a humor, élettere a szabadság.
fordította: Oberten János
főszerepben: Lung László Zsolt
díszlet-jelmez: Fekete Réka, Tapasztó Ernő
hang, ügyelő: Gheorghe Mureşan
fény: Cornel Dume
a rendező munkatársa: Fekete Réka
rendező: Tapasztó Ernő
Az előadás a Szegedi Fegyház és Börtön és a MASZK Egyesület/THEALTER fesztivál immár hagyományosnak mondható együttműködése keretében vendégszerepel a Csillag Börtönben, a Dankó Pista Fesztiválon.