Keresés
 
  A program | A fesztiválról | Archívum | Sajtószoba | Linkek  
 

THEALTER 2011-1 / Július 19, Kedd

 

Előadás

Webnapló
most már valóban vége - blogzárás fesztiválajándék, önkéntesbúcsú a zsinakertben thealterkék - idegen tollakkal bréking nyúz: rabló támadt a thealter közönségére! kellemetlen bejelentés mady baby - tipikus K európa one girl - béres márta cool show napi p-teszt (érti, aki érti) táncos webmumus odaszólások balogi arany aradi kamara/góbi rita utolsó tangója felkészülni a hangulatra -pillanat, képek a zsinából testodüsszeia - aki nem félt, az bement trefeliék a téren tapsolj jelnyelven, és dont forgetit! india, szerelem drámais vissza a természetbe tapsolj, ha tudsz jelnyelven - és dontforget it! metanoia, 13 hónap idén is vége van, de fejben még nincs hungarian belmondo othello - végre tánc! visszautasíthatatlan ajánlat közkívánatra: önkéntes song freddy krueger, karistolj még! bach szvit no1 prelude kdsz: éljen a szerelem édes enikő a csillag börtönben szakadékszél józsika csütörtököt songok napja is meg nem is mtk: az anya arca sötét betöretlen csikók a soha vissza nem térő/pintér béla társulata hová szaladsz, kislány? tenap megnyitotta, aludtunk rá egyet nora reloaded/kezdjük a végén és a nulladik napon rasszista-e vagy? pandorama/szóról szóra kvartett bloggerszív párbeszéd minden megvan/ha nem vagy ott, akkor halott U21 - visszaszámlálás

Részletes információ

Oldal nyomtatása

Aradi Kamaraszínház (Románia) - MASZK Egyesület (Szeged): Heiner Müller: Kvartett - premier

19. Kedd 23:00     Régi Zsinagóga

65'

Merteuil: Éder Enikő
Valmont: Harsányi Attila
fordította: Földényi F. László
dramaturg: Láng Zsolt
díszlet: Albert Alpár
asszisztens: Fekete Réka
fény: Turcsányi István
ruha, kellék: Balázs and Marek Co.
rendezte: Balog József


Müller darabja érzékeny, szenvedélyes, végletesen pontos látlelete az európai ember eszmei és társadalmi térvesztésének. Laclos levélregénye ürügy Müller számára, hogy a Veszedelmes viszonyokat átültesse két ember halálos játékának terébe és idejébe – elsősorban a szerelem és a kéj utolsó esélyeként. A Forradalom előérzete és a permanens harmadik világháború „után” érzése egyszerre szabja meg és tágítja ki a darab értelmezési lehetőségeit, hiszen a „Forradalom” ma már egy olyan legelő, amelyen minden kiszikkadni látszik, a harmadik világháború maga volt a hidegháború, ám nem csak ezeknek vagyunk utána, hanem Müller korának is.

Csak az ember maradt.

Nem a helyén, nem is a történelembe vetve, hanem egyre inkább a virtuális térbe involválódva.
Csak az ember maradt, a test és a szenvedély.
Illetve – szenvedést kellett volna mondani.
Az előadásban egy hatalmas test üzemel, amelynek foglyai nem is tudnak, de nem is akarnak kiszabadulni.
Játszanak.
Mások hűségével, mások szüzességével és önmaguk mindent elpusztító tisztánlátásával.
Embernek okosak, állatnak elveszettek.
Színházuk üres váz, amiben minden megy tovább.

„A vadállatok színművészete” – mondja Valmont.

Ám a kor vadállatai ma nem valóságosak.
A játék kedvéért azonban képzeljük el, hogy két fenevad vágyja egymás húsát.
Éhségük zabolázhatatlan, gyomruk feneketlen űr.
Maguknak tapsolnak, egy üres színházban.

Függöny.

www.akamara.ro
www.maszk.hu

Támogatók: Bethlen Gábor Alap, Arad Város Önkormányzata, SZMJV Önkormányzata, MASZK Egyesület (Szeged), Factory Creative Studio (Szeged)

Az előadást támogatta:

Szeged MJV Önkormányzata

MASZK Egyesület

Factory Creative Studio

A galéria megtekintéséhez kattintson a képre
 
Az oldal tetejére
 

2024 THEALTER

Impresszum    Oldaltérkép    Adatvédelmi elveink   Bejelentkezés   Regisztráció