szereplők: Nóra: Tompa Klára, Torvald: Bányai Kelemen Barna, Rank: Korpos András, Krisztina: Lőrinczi Máthé Rozália, Krogstadt: Vass Csaba e.h. színpadkép: Karina Staicova jelmez: László Ildikó videotechnika: Réman Orsolya e.h. tangó: Luca Kinga feliratozás: Tamás István fény: Szász Endre hangosítás: Korpos András kellékes: Németh Attila öltöztető: Barabás Edit haj, smink: Kelemen Anna díszletmunkás: Latco Csongor, Nagy László, Szőcs Sándor varrónő: Vita Mária; Szabó: Tamás Ferenc rendezőasszisztens: Nagy Júlia e.h. rendező: Patkó Éva
„Hát nem szeretsz? Szeretlek. Akkor merüljünk alá… Nem akarok. De azt mondtad, szeretsz. Szeretlek. Akkor gyere…”
A Marosvásárhelyi Művészeti Egyetem keretén belül működő Akadémiai Műhely színházi kísérletezéseknek, merész színházi nyelvek kipróbálásának ad teret, ennek jegyében került színpadra a jól ismert ibseni szöveg adaptációja. Nóra mindazokhoz szól, akik gondolkodtak már az emberi kapcsolatokon, és még most is azt teszik. A próbafolyamat alatt az alkotók a mindennapi emberi kapcsolatok velejét, mozgatórugóját keresték. Házasságok, barátságok. Miből születnek? Miért életképesek? Miért nem? A két év után felújított előadás az egyetem tanárainak és diákjainak közös munkája.
„Ascher Tamás az előadás nagy erényeként könyvelte el a színházi nyelvújító ambíciót, azt, hogy az előadás kikezdi a bevett Ibsen-játszásmódot, ellenébe megy a megszokásnak. Meglátása szerint Patkó Éva rendezése erőteljesen küzd a drámázás ellen, a szereplők sokat mosolyognak, a viszonyok játékossággal telítettek. (…) Kiemelte Nóra (Tompa Klára) és Lindéné (Lôrinczi Máthé Rozália) első jelenetét, amikor a két barátnő beszélgetés közben a lábát krémezi – ez a „kozmetikai pillanat” nemcsak kettejük merőben eltérő szociális helyzetét világítja meg, hanem a saját testhez való két különböző viszonyt is szépen kirajzolja.” (A Nóra Kisvárdán – Népújság)
„Patkó Éva színpadi változata nem csak a különleges befejezéssel teszi mássá ezt a Nóra-előadást. A házassági válság kialakulásába nem csak a nézők pillanthatnak be a negyedik falon keresztül, hanem egy kamera is szerepet játszik a leleplezésekben.” (Hegyi Réka: Két műhely – Hamlet.ro)
www.uat.ro
|