Keresés
 
  A program | A fesztiválról | Archívum | Sajtószoba | Linkek  
 

THEALTER 2011-1 / Július 24, Vasárnap

 

Előadás

Webnapló
most már valóban vége - blogzárás fesztiválajándék, önkéntesbúcsú a zsinakertben thealterkék - idegen tollakkal bréking nyúz: rabló támadt a thealter közönségére! kellemetlen bejelentés mady baby - tipikus K európa one girl - béres márta cool show napi p-teszt (érti, aki érti) táncos webmumus odaszólások balogi arany aradi kamara/góbi rita utolsó tangója felkészülni a hangulatra -pillanat, képek a zsinából testodüsszeia - aki nem félt, az bement trefeliék a téren tapsolj jelnyelven, és dont forgetit! india, szerelem drámais vissza a természetbe tapsolj, ha tudsz jelnyelven - és dontforget it! metanoia, 13 hónap idén is vége van, de fejben még nincs hungarian belmondo othello - végre tánc! visszautasíthatatlan ajánlat közkívánatra: önkéntes song freddy krueger, karistolj még! bach szvit no1 prelude kdsz: éljen a szerelem édes enikő a csillag börtönben szakadékszél józsika csütörtököt songok napja is meg nem is mtk: az anya arca sötét betöretlen csikók a soha vissza nem térő/pintér béla társulata hová szaladsz, kislány? tenap megnyitotta, aludtunk rá egyet nora reloaded/kezdjük a végén és a nulladik napon rasszista-e vagy? pandorama/szóról szóra kvartett bloggerszív párbeszéd minden megvan/ha nem vagy ott, akkor halott U21 - visszaszámlálás

Részletes információ

Oldal nyomtatása

Urbán András Társulata (Szerbia): Béres Márta One Girl Show

24. Vasárnap 22:00     Régi Zsinagóga

90'

szereplő: Béres Márta
zenei válogatás: Urbán András
jelmez: Béres Márta, Ledenyák Andrea
tánc: Gazsó Tibor
rendező: Urbán András

Béres Márta. Ki ő? Nő. Színésznő. Szülő. Szellő. Vagy valaki egészen más?
Béres Márta szólóelőadása egy csodálatos vajdasági színésznő életének mozaikképeit tárja elénk. Reális és szürreális, vagány és üde színfoltja a Kosztolányi Dezső Színház repertoárjának - egy szerethető, izgalmas utazás a túlzások és realitások talaján.

„Nincs izgalmasabb, mint egy emberi történet, egy ember élete. Bárkié. Azt mondják, mindenki a saját regényét írja. Miért kellene extrém életeket venni példának, amikor mindenki élete egy hihetetlen történet, amit érdemes meghallgatni? (...) Nagy levegőt kell venni és... Nagyon jó pillanat, amikor megérzed, hogy nincs mitől félned, mert akik ott vannak, ugyanolyan emberek, mint amilyen te vagy. Hasonló félelmekkel, hasonló örömökkel... Egyébként a színpad, mivel feljebb van, azt sugallhatja, hogy az odafönn egy külön világ. De mi van, hogy ha átnézel a rivaldán? Nem olyan borzasztó az, nem olyan félelmetes dolog.” (Béres Márta, Magyar Szó)

„Nincs patinás szép körmondatokban megírt drámai szöveg, nincs szemet kápráztató díszlet, nincs egy csomó kellék, amiben kapaszkodhatsz, adott egy rendező, adott egy színész, adott egy üres színpad, és – legszebb reményeim szerint - néhány jóindulatú néző, közéjük vegyülve - legszebb reményeim szerint - feleannyi rosszindulatú.”
Béres Márta

„Kiáll, jön-megy, tenyerével színpaddeszkát csapkod, leül, kinéz, kérdez, rázom a fejem. Vonul, kúszik, félmeztelen leül, apa csontvázával meghitten társalog, fölnéz, gyomorsava van, piros fényű táncban angyalszárnyakat rajzol maga köré, meghajol. Mérges. Szomorú. Örül. Beszél. Ránk mérges, miattunk szomorú, nekünk örül, hozzánk beszél. Egyfolytában, gyorsan mesél életfoszlányokat, mindeközben Béres Márta is meg nem is, másik Béres Márta is meg nem is. Arcai a szerencsés fényjátéktól csak még valóságosabban váltakoznak, a 15 éves forma tündértől a 35–40 éves, meggyötört, megviselt anyáig mindenféle nőtípus, életfázis megjelenik előttünk.” (Török Arnold, Magyar Szó)

„Üres, díszletmentes színpad. Feszült várakozás, vibrálással teli levegő. One Girl Show, kellékek nélkül? Merész. Díva kell legyen, 100 százalékig, különben nincsen show. Provokatív, lélekbehasító kell legyen, különben nincs katarzis. Ott kell lebegjen köztünk, ruhát libbentve minden sóvár szempár előtt, harsányan, érzékien, cirmosan. A femina-dorombolás oroszlánkörmét kell éreznünk! A harisnyakötős vampot, a tüllszoknyás lélekvámpírt, az önmaga nőiességét felszabadító „orleans-i szüzet”.... Szeretünk. Pállott hálószobánk titkos vágya lettél. 100% nő. Belédzúgtunk. Színházat csináltál. Egyedül…” (Büki László Harlequin, Vaskarika.hu)

Béres Márta Újvidéken született, ugyanitt végezte el a gimnáziumot és a Művészeti Akadémiát (Hernyák György, Mezei Zoltán, Pálfi Ervin osztályában). 2006 óta a Kosztolányi Dezső Színház és Urbán András Társulatának tagja. 2009-ben vendégszerepelt a Vígszínházban az Eszenyi Enikő rendezte Othellóban. Számos fesztiválon elnyerte a legjobb fiatal színésznek járó díjat, három évadban jelölték a Pataki gyűrű-díjra.

Urbán Andrással, a szabadkai Kosztolányi Dezső Színház igazgató-rendezőjével 2003 óta működik együtt a MASZK Egyesület. A közös munka eredményeképp eddig 10 előadás jött létre, amelyek közül több itthon és külföldön is rangos fesztiváldíjakban részesült.




www.kosztolanyi.org


Koprodukciós partner: Kosztolányi Dezső Színház (Szabadka)
Támogató: Nemzeti Kulturális Alap, MASZK Egyesület (Szeged), Szabadka Város
A vendégjáték támogatója: SZMJV Önkormányzata.

Az előadást támogatta:

Szeged MJV Önkormányzata

Nemzeti Kulturális Alap

MASZK Egyesület

A galéria megtekintéséhez kattintson a képre
 
Az oldal tetejére
 

2025 THEALTER

Impresszum    Oldaltérkép    Adatvédelmi elveink   Bejelentkezés   Regisztráció