Keresés
 
  A program | A fesztiválról | Archívum | Sajtószoba | Linkek  
 

THEALTER 2012-1 / Július 28, Szombat

 

Előadás

Webnapló
blogbezár, vége, vége van nem történhet semmi rossz másnap - önkéntesbúcsú cipoek a thealter kedvenc tere, a régi zsina a blogger legjei mégnincsvége egészen bitef és grad - eltáncolni mindent egyre megy fesztzár kenyérrel a zsebben - égi áldás sanyibá, a beksztédzs vmg jövőképtelen - hazudjak? révész robinak szabadságra fel! - úszóház módra no merci szong a vojőr mesterlövész fontos tudni, hogy mi mennyi a ház szelleme- az én történetem a ház szelleme - utcaszínház alkotóközösség tanya k. és yael k. - neked melyik a kedvenc főbűnöd? andaxínház - nekem már könnyű a szívem besse danse - megkomponált kiszámíthatatlanság ronald mcdonald, a gyilkos bohóc tükrön túl szong TÁP Színház - Черенадраг andaxínház - a szembenézetés színháza útlevél, fogkefe - határvadász drámaisok helyreigazítás szégyen szlovén exportra réti anna: vis-a-vis csillag börtön: székelylend a méltatlankodó sisak lia szerint a kispál meg a kiscsillag idei önkéntes szong kritikus szekció - pintér bélával csáki judit beszélgetett andaxínház - csütörtök k2 azt a csöndet -a bátrak színháza siker és örök élet garantált lárpúr lába ivo dimcsev i*on nemdakota közmondás kaisers tv, ungarn - pintér béláéktól parastúdió/nemezis andaxínház: beavatkozások - törékeny az élet nagy kérdése hmg határvadász képekben keresztelő passport1 - újabb balta a fejbe pincér géza és a tündöklő középszer újrahsznosítás, brénsztorming recycled by gera judit dudaéva: stopango thealterbaráth szakmai beszélgetés: ágens, pitbull a pitbull cselekedetei a fesztiválfüzetek természetrajza ágens: inTime betűfiúcska passport2 - már megint balta a fejbe az égbolt zár, a kiállítás megnyit hétfői jegyes song a fesztiválblogger kéretlen monológja Már csak hármat alszunk

Részletes információ

Oldal nyomtatása

Hodworks (Budapest): Basse danse - Táncrend. Szigorú rendje a zenének és a mozgásnak.

28. Szombat 18:00     Kisszínház

60'

táncosok: Cuhorka Emese, Garai Júlia, Molnár Csaba, Marco Torrice
élő zene, ének: Mizsei Zoltán
dramaturg: Végh Ildikó
látvány: Sebő Rózsa
jelmez: Imre Katalin - ARTISTA
fényterv: Bas Barensen
koreográfia: Hód Adrienn

A basse danse egyszerre jelenti a XV. század legelterjedtebb táncformáját és a hozzá társuló improvizatív hangszeres zenét is. Ahogy a zene, úgy építkezik a mozgás is: az egzaltált szólókból közösség fejlődik, a szimultán mozdulatok szinkronná válnak, a mozgás szétbomlott elemei új formákat alkotnak.

A Basse danse koreográfiai rendezőelve a megkomponált kiszámíthatatlanság, a szigorúan strukturált improvizáció. A fizikalitásból kiinduló mozgásrendszer befolyásolja a tudatállapotot, ami óhatatlanul visszahat a mozgásra, ezzel végtelenítve a koreográfiát. E dús és dinamikus mozgáshoz alkalmazkodik a zene, amelynek struktúráját ezúttal a tánc szabja meg. A zene ebben az esetben - akár csak saját korában, a XV. században - a harmónia megteremtésére, az idő kitöltésére, szórakozásra és táncolásra szolgál. A koreográfia zenei aláfestése súlytalan, elegáns létezést biztosít a táncosoknak. John Ashford, az Aerowaves hálózat létrehozója találóan „koncentrált figyelemelterelésként” írta le a koreográfia alapelvét, hiszen a táncosok éber jelenléte elengedhetetlen ahhoz, hogy minél izgalmasabb, érdekesebb irányokba tereljék egymást.

„…a kísérletező évek hozadéka ez a tiszta, játékos, a táncosokat táncosi és színészi mivoltukban, emberi „jelen-létükben” megpróbáló munka. Jól gazdálkodik a szereplők hordozta tónusokkal, melyek nyíltságukban, kitárulkozásukban is rejtélyes karneváli világot festenek, tanulságos példával szolgálva arra, miként képes egy ügyesen megválasztott, időtlen zenei anyag megemelni, „megnemesíteni” a mozdulatot.”
(Szoboszlay Annamária: Maszktalan maszkák, revizoronline.hu)

2012-ben az előadás elnyerte a Lábán Rudolf-díjat, valamint a társulatot beválasztották az Aerowaves hálózat húsz kiemelt társulata közé.

Hód Adrienn 1993-ban végzett a Budapest Tánciskolában, majd nem sokkal később osztálytársaival megalapítja az OFF Társulatot, amelyet 2007-ben követ a Hodworks. Ugyanebben az évben ösztöndíjat nyer a Műhely Alapítvány „Az ismeretlen kutatása” programjára, majd 2008-ban - szintén a Műhely Alapítvány meghívására - a Meeting Points magyar-amerikai művészeti program résztvevője. Előadásaiban előszeretettel kísérletezik a mozgás, a hangzás, a színházi tér használatával. Alkotómunkája mellett 2005 óta a Budapest Kortárstánc Főiskola tanára, ahol kortárstáncot, improvizációt és kompozíciót tanít.
A kísérletezéseiről ismert koreográfus évek óta dolgozik azon, hogy átfogalmazza a kortárs tánc megszokott és bevált kliséit. Munkáiban darabjaira szedi és újrafogalmazza a legalapvetőbb és legelemibb mozdulatokat is és sokszor feszegeti a színház konvencionális határait. Előadásaiban előszeretettel alkalmaz élőzenét; a létrejövő alkotásokban a táncosok és a zenészek hangsúlyozottan egyenrangú szereplők. 2007 óta működő társulatával eddig ötször jelölték munkáit Lábán-díjra.



További beszámolók:
sisso: Lábán-laudáció: Basse dance
Zsedényi Balázs: Néhány
A Basse danse külföldön
Varga Sándor Márton: Basszus, ezek tudnak!

www.hodworks.hu

Külön köszönet: Hadi Júlia, Czirák Ádám, Juhász András, Susanne Martin, Pávai Csanád, Péter Petra, Székely-Szabó Ármin

Koprodukciós partner: Grand Theatre Groningen

Támogatók: Nemzeti Erőforrás Minisztérium, Nemzeti Kulturális Alap, Tempus Közalapítvány, Fővárosi Önkormányzat, Új Előadóművészeti Alapítvány, Gödör Klub, L1 Táncművek, Műhely Alapítvány, Off Alapítvány, Tanzfabrik Berlin, Radialsystem Berlin

Az előadás a fesztivál szemleprogramjának része.

A galéria megtekintéséhez kattintson a képre
 
Az oldal tetejére
 

2024 THEALTER

Impresszum    Oldaltérkép    Adatvédelmi elveink   Bejelentkezés   Regisztráció