Orlando nem a hagyományos cselekvő főhős. Legnagyobb ellenfele saját maga, akinek az a feladat jutott, hogy örökké éljen. A Trojka Színházi Társulás az érzékiség nyelvére fordítja le az eredeti mű felkavaró gondolatait. A mozgás és a gesztusnyelv, valamint a zene hármas egységére épülő előadás vérbő és szenvedélyes átváltozás-történet függetlenül attól, hogy a darab szerint Orlando éppen férfi vagy nő inkább.
Fotó: Dömölky Dániel
A Trojka Színházi Társulás 2013-ban alakult Soós Attila színész, koreográfus, rendező vezetésével, aki 2014-ben végzett az SZFE fizikai színházi rendező-koreográfus szakán, Horváth Csaba és Lukáts Andor osztályában. A trojka oroszul hármas fogatot jelent, melyet a rendező így definiál: „A hármas fogat az alkotókból, az előadókból, és a nézőkből áll össze. Nyitott társulás vagyunk, az egyeztethetőség határain belül mindenki szabadon ki-be járhat benne.” Előadásaik a fizikai és a prózai színház határvonalát kutatják az alkotófolyamat minden egyes kreatív elemében: az adaptációban, a mozgás és a gesztusnyelv egységében, a zene és a vizualitás kiemelésében. A Trojka 2013-ban mutatta be Soós Attila Lenz című diplomamunkáját, ami nagy szakmai sikert aratott. 2014-ben két rendezése, a Lenz és a Cleansed képviselte Magyarországot Bukovinában, a Suceava International Festival for Theater Schools seregszemlén, ahol a Cleansedben nyújtott alakításáért Horkay Barnabás a zsűri különdíját kapta. A Cleansed, melyet a szegedi közönség tavaly májusban, az V. THEALTER U21 plusz kisfesztiválon láthatott, 2014-ben a belgrádi FIST (Festival Internacionalnog Studentskog Teatra) fesztiválon elnyerte mind a közönség-, mind a fődíjat.
A
produkció a Budapest Főváros Önkormányzata által meghirdetett Staféta
program keretében valósult meg. Támogatók,
produkciós partnerek: Staféta,
Budapest Főváros Önkormányzata, Füge Produkció, Jurányi Produkciós
Közösségi Inkubátorház, SÍN Kulturális Központ