Keresés
 
  A program | A fesztiválról | Archívum | Sajtószoba | Linkek  
 

THEALTER / Webnapló

 

Webnapló

További bejegyzések:

officially closed nagyon fontos textúrák beszt of thealter 2015 - nemhivatalos díjak tojáshéjak hivatalos fesztiváldíjak apátlanok bakk(2)fitty besztof idén dekameron, királyság! lábjegyzet királydrámákhoz révész robi fotói olivetti 82 dekameron I. az is lehet, hogy hazudok escurial - ki a bolond, ki a király? a fizikai színház kialakulásáról számmisztikai beavatkozás andaxínház módra escurial szövegkönyv így szerettek - anitiger szerint szeretszeengem? k2 maszk egyesület thealter kohlhaas számok bűvkörében - 1862 az elefánt nem a szobába volt fejhenger bárki bármikor tolhatja az élet meg remény nevű cuccot bűn és bűnhődés archív 2008 - pedig én jó anya voltam (csillag börtön) legyen-e idén üres blogposzt? archív - holland cunami 2008 -L szabadság és lehetőség - hmg hallgassatok hiányzik az artus archív 2007 - ladányi andrea társulata tökéletes történet messécske párhuzamok ha kihalnak a méhek nagyszínpad II. urbánék nagyszínpad I. vaj ön mi? menni vagy... falrarajz tánccal és határfeszegetéssel urbánék, respect II. urbánék bánkbánja az enyém is elveszett piros napszemüveg - szógálati II. bankban archív - pintér béla anyám orra 2006 fesztiválfüzetet akarok most lola blau blogger bio bolondok hajója köszönöm szemző üzenete a császárnak a császár üzenete 3 kévánság ilyen országban élünk - kultúrbrigád archív -via negativa 2012 nagyon fontos dolgok a via negatíva szerint a bizalom dúúdúúdúú megnyitó blog is back de, de tudok miért nem tudok

Videók

 

 

bűn és bűnhődés

2015.07.23.

14:46


révész róbert csodálatos fotói


Forte Társulat-Szkéné Színház (Budapest):

Bűn és bűnhődés

Horváth Csaba - aki a Thealteren is besöpört már díjat rendezésével - darabjaira fel kell készülni.

nem csak lélekben, hanem koncentrációban is: a gigahosszúságú darabok nagyon erős szövegekkel teljesen igénybe veszik az elmét, az utolsóig kifacsarják az ember agyát, annyira kell koncentrálni. nyilvánvalóan megéri.

a fizikai színház megértése számomra magasabb fokozat: a díszletet testet helyettesítik, így az értelmezés az átlagpolgár számára - mint én - egy kicsit nehezebb. a díszlet szájbarág, a fizikai színház pedig megodolgoztatja a fantáziát is.






a bűn és bűnhődést 16 évesen kezdtem el olvasni és 22 éves koromban fejeztem be. ez nem azt jelenti, hogy hat évig olvastam, hanem hogy az első időben nem voltam elég érett hozzá. nem kötött le, nem érdekelt, pedig találhattam volna a mások és saját bűnösségem és esendőségem között már kamaszéveim közepén is némi párhuzamot.

de ez a könyv érett felnőtteknek való, és nem árt, ha némi élettapasztalattal is rendelkezik az olvasó.

szeretem horváth csaba rendezéseit, úgy fosztja le az egyes szövegekről a történeteket, hogy egymás után tűnik elő egy újabb és újabb réteg, párhuzamok és áttűnések törik meg az előadás ritmusát, ami ringatónak egyáltalán nem, zaklatottnak annál inkább mondható.

furcsa, hogy raszkolnyikov sokáig csak mellékszereplőnek tűnik, egészen sokáig kell várni arra, hogy ő legyen a fő sodor.



nehéz volt ennyi időn át koncentráltan figyelni, és ennek nem elsősorban a zsinagóga forró levegője volt az oka, hanem a nehéz és nagyon jól összeválogatott, így erős szöveg. a késői kezdés miatt nem mindehol tudtam követni a bűnről és annak természetrajzáról szóló, sokszor tekervényesen agyat megdolgoztató mondatokat.

a kötet az előadás óta ott van az asztalomon. biztos vagyok benne, hogy ma mást fog monadni, mint annak idején, ha végre neki kezdhetek, és elolvashatom.




a lap tetejére
 

2021 THEALTER

Impresszum    Oldaltérkép    Adatvédelmi elveink   Bejelentkezés   Regisztráció