Szereplők: Jean-Paul Marat - Fullajtár Andrea De Sade márki - Takács Katalin Simonne Evrard - Egri Márta Charlotte Corday - Sipos Viktória Duperret, girondista képviselő - Kerekes Viktória Jacques Roux, szerzetes - Melkvi Bea Kikiáltó - Szalontay Tünde Popó - Bodor Johanna Kokó - Lőrinc Katalin Kukuriku - Murányi Márta, Tóth Evelin Coulmier - Tárnok Marica
Jelmeztervező: Béres Mónika Látvány: Gergye Krisztián Maszkok: Károlyi Balázs Zenei vezető: Tóth Evelin Rendezőasszisztens: Bogdán Zenkő Rendező: Gergye Krisztián
Mi a forradalom? Az elfojtott nyugtalanság következménye? Csupán a történelem sajnálatos közjátéka? Megállíthatatlan közbeavatkozás? A természetes egyenlőtlenség időleges egyensúlyba állítása? És mik a következményei? Hol kezdődik a meghasonlás, hol indul a kétség? Lehet-e forradalom ott, ahol nem lehet, mert minden szép, minden egészséges és épületes? Mi vezet a merénylethez? Tizenkét díva, zenés-táncos hangulatkeltés, tombolás és őrület, nyugalom és kimértség, divat, botrány, politika, közélet, cenzúra és szabadság Peter Weiss Jean-Paul Marat üldöztetése és meggyilkolása, ahogy a charentoni elmegyógyintézet színjátszói előadják De Sade úr betanításában – avagy rövidebb formájában Marat/Sade - című drámájának e sajátos revüváltozatában.
Tizenkét nő és egy koreográfus-rendező a francia forradalom forgatagában. Mi veszett ki a férfiak által vezérelt világból? Mi változott meg 1789 és 2014 között? Mi ma a forradalom, és mi kell ahhoz, hogy lángra kapjon? Lángra kaphat-e egyáltalán? Ezekre a kérdésekre keresi a választ az előadás, amely Fullajtár Andrea és Takács Katalin főszereplésével, tizenkét női előadó – színész, táncos, énekes – közös munkájában készült. A nőiségre, illetve a férfiatlanságra épülő produkció eleganciájáért a hazai divat egyik kiemelkedő alkotója, a grúz származású magyar tervező, Tamara Barnoff felel. Mert a csillogás van, akit ékesít, és van, akit csak eltakar.
A színházi világban nem megszokott, hogy a kifutóról egyenesen egy előadásban találják meg helyüket divattervezők ruhái, de a Gergye Krisztián által rendezett darab alappillérei lesznek Tamara Barnoff ruhakollekciójának darabjai, amelyben a tizenkét díva megjelenik a színen. „A jelmezek tekintetében kontrasztokban gondolkodtam, és ehhez elengedhetetlen volt, hogy a legmagasabb minőségtől indítsuk az előadást azért, hogy végül valami egészen másban érjen véget a történet” – mondta Gergye Krisztián, aki évek óta a magyar színházi élet meghatározó koreográfusa és rendezője. „Régóta figyelemmel követem Krisztián színházi munkáit, és nagyon szeretem a gondolkodását, nagyon nagyra tartom azt a szabadságot, amivel az alkotáshoz viszonyul, és kifejezetten izgalmasnak találtam, hogy ezúttal csak és kizárólag nőkkel dolgozik. Én sem szeretem gúzsba kötni a fantáziámat, ezért mindig is úgy éreztem, hogy egy nyelvet beszélünk Krisztiánnal, úgyhogy nagyon örültem, hogy megkeresett a csapat az együttműködés ötletével” – mondta Tamara Barnoff.