Keresés
 
  A program | A fesztiválról | Archívum | Sajtószoba | Linkek  
 

THEALTER 2014-2 / Július 20, Vasárnap

 

Előadás

Webnapló
a szív csukódik, a blog bezár köszönet az önkénteseknek juniorjaink a thealterről most még nem de újszerű nevelési elvek thealter bestof 2014 szubjektív nesztek beszt of lista mindig kell egy brecht megörökített nagy pillanatok II. fesztiválzáró puttókkal nyűgös blogger, fény fiai tí for tú, tututúúú megörökített nagy pillanatok I. joghurtforradalom a la kert napi okos a mi közönségünk kakukktojás irtás a hangok mondták III. újvidéki történet (neoplanta) blogger vs kritikus joghurtforradalom extasis kettő dolgoz valami fontosat haláli jó bábelőadás ajándék botrány gyűlölni nem - bjútiful frensip deziré extázisban kétszobás lakás - valami gyönyörű első szerelem beckettül pisztrángként lubickolni egy szerepben nagy fless kettő - kétszobás lakás I. nyúzzatok meg a hangok mondták II. kirakat olyan szó fegyvertelen erőkkel hadakozni hiába ultrafémösz car-men - nagy flash volt ahogy elképzeled, és ahogy van urbán rózsái ajándék a kimiseknek hogy okosodjatok ha a király meztelen az a drága csemegepultos egy nehéz nap meg az éjszakája jégdoktrínák - variációk gyűlöletre pintér béláék titkai elmosódott advertego másodszor dekiaza sugár máté jégdoktrínák váróterem projekt I. morgan, freeman és fehér ferenc bloggerbio szerezzél kisfiam tilosa kúl vagy ati kurtizánképző tik tika politika etüd - hurrá a tenger MandićGép a hangok mondták I. figyelmeztetés bibliai mélységeket lerappelni világhírnév pirosruhások a téren angyala zajtódban antigone baltaafejbe reloaded megnyitó, angyali ma arra a kis füzet ideje van egy másik valóságnak

Részletes információ

Oldal nyomtatása

Ágens Társulat (Budapest): Kurtizánképző – szerelmi okosítás hölgyeknek és uraknak - interaktív színházi terápia

20. Vasárnap 22:00     Rongy Kocsma

4380'

írta, rendezte, és a Kurtizán szerepében: Ágens


A provokatív, ironikus középkori „stand up comedy” igazi mulatságot ígér nézőinek. A világon egyedülálló Kurtizánképzés kultúrtörténeti szakirányú végzettséget ad, Kurtizándiplomát. Az Alaptanterv része többek közt a középkor érzékiségének kultúrtörténeti feldolgozása, a divat megismerése, a jó kurtizán feladatainak tanulmányozása. A tanítványok megismerhetik a lovagi költészet, az ágyasság intézményének csínját-bínját, mindezt egy lenyűgöző személyiség tolmácsolásában. A képzés nem mentes a humortól, így a hölgyek és urak készüljenek a legjobbra!

Az Ágens Társulat 2012 tavaszától a bikali Élménybirtokon dolgozik, a nullából építette fel az immár két éve ott működő színházi műhelyét. A független színházi lét ellehetetlenülése miatt a társulat feladta budapesti létét, s egy eldugott - azonban az Élménybirtoknak köszönhetően rendkívül látogatott – kis faluban építette újjá önmagát.


„Mindig is érdekelt a női szexualitás, és főleg az a mélyen hordott görcs, ami időnként együtt jár vele. Hosszú beszélgetéseket folytattam a barátnőimmel, és megdöbbentett, hogy mennyien nem ismerik a saját testüket és azt, hogy mire vágynának. Sok nő nem mer kapcsolatot teremteni, igazodik, alkalmazkodik, úgynevezett vezetett nexust alakít ki. Az előadás alatt viszont a nők felszabadultan nevethetnek magukon és a férfiakon – nem a kárukra, hanem rajtuk –, ám a felismerés balhéját én viszem el a szerepem segítségével – ami egy kurtizáné. Nyilván minden pillanatban „visszalökdösöm rájuk” a történetet, s jönnek az önreflexív történetek. Az első ámuló tíz perc után felszabadul a légkör, és az előadásból egy közös játék, afféle terápia lesz. A végére cinkos lelki közelségbe kerülünk, és ők is egymással. Sokan életük egyik legjobb élményének nevezik az előadást.”
„Ha eltalálom valakinek az érzékeny pontját, ott komoly dráma van” - Karafiáth Orsolya interjúja Ágenssel, Nők Lapja Café





„Ezen az „alapképzésen” megtanuljuk, milyenek voltak a kurtizánok, hogy az akkori szokásrend férfidominanciáját hogyan fordíthatták a saját javukra: ezt a játékot keresetlen nyersességgel kapjuk meg. A legizgalmasabb ebben a játékban, hogy Ágens valóban a nézőkre teszi a fókuszt (…) és bár végig erős kontroll alatt dolgozik, a nő csak úgy árad, de nem magával van elfoglalva, hanem a közönséggel. S hát erre megy ki a játék, erre a némileg viccelődő, de elsősorban nyíltan nőszempontú, virulensen kritikus ingerre, amit igencsak vegyesen fogad a közönség. (…)
Ebben az előadásban néhány nőnél és néhány férfinél alighanem erősen beütött az élmény, hogy létezik egy forradalmian új szempont, egy teljesen szokatlan referencia, a nő szerinti világ – s hogy ez hasson, akár direktben, akár fülbe ültetetten, Ágensnek mindig hiperérzékeny, közönségfüggő állapotot igénylő munka, ami a folyamatos visszacsatolástól (amiként minden jó színház) mindig új és új.”

Proics Lilla: Partizán, Revizor

www.elmenybirtok.hu
www.agens.hu

 
Az oldal tetejére
 

2024 THEALTER

Impresszum    Oldaltérkép    Adatvédelmi elveink   Bejelentkezés   Regisztráció